Švedski lanac trgovina odjećom H&M izvijestio je u četvrtak da je drugo fiskalno tromjesečje zaključio s dobiti, no rast prihoda usporio je u drugoj polovini lipnja, signalizirajući neujednačen oporavak nakon koronakrize.
U tromjesečnom razdoblju zaključno sa svibnjem drugi lanac trgovina odjećom u svijetu poslovao je s dobiti prije oporezivanja od 3,59 milijardi kruna (419 milijuna dolara). U istom razdoblju prošle godine, na početku pandemije covida 19, zabilježio je gubitak od 6,48 milijardi kruna.
Neto prihod grupe poskočio je 62 posto, na 46,51 milijardu kruna. Iskazan u lokalnoj valuti, uvećan je 75 posto, a razliku u H&M-u pripisuju jačanju krune.
Od 1. do 28. lipnja porastao je za četvrtinu u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, ali je još uvijek četiri posto niži nego u pretpandemijskoj 2019. godini.
Izvršna direktorica Helena Helmersson pripisala je usporavanje rasta prihoda u drugoj polovini lipnja kombinaciji čimbenika, uključujući tešku usporedbu s 2020. i 2019. godinom, niske temperature u prošlom tjednu u nekim europskim zemljama i tempo ublažavanja ograničenja.
“U lipnju vidimo znakove snažnog oporavka, a vidimo i da kupci cijene naše kolekcije”, rekla je Helmersson..
Rezultat implicira pad prodaje u drugoj polovini lipnja za devet posto u odnosu na 2019., ističu analitičari, podsjećajući da je i konkurent Primark priopćio da se prodaja trenutno jako mijenja iz tjedna u tjedan.
„Prodaja u proteklim tjednima signalizira mješoviti oporavak potražnje“, rekao je analitičar Jefferiesa James Grzinic.
“Sve se više ljudi cijepi, ograničenja se ublažavaju, svijet se postupno otvara i kupci mogu ponovno posjetiti naše trgovine. Internetska prodaja nastavila se vrlo dobro razvijati čak i nakon otvaranja (fizičkih) trgovina”, rekla je direktorica H&M-a.
Kompanija je priopćila da je još privremeno zatvoreno 95 od njegovih 5.000 trgovina diljem svijeta, u usporedbi s 1.300 zatvorenih početkom ožujka.
U Kini prodaja je pala za 23 posto nakon što je H&M u ožujku izbrisan s kineske stranice za internetesku trgovinu Tmall i aplikacija kineskih proizvođača telefona budući da je izrazio zabrinutost zbog navodnog kršenja ljudskih prava u Xinjianguu.
Helmersson je rekla da je situacija u Kini, koja je u prošloj godini činila oko pet posto prodaje grupe i spada među glavne dobavljače H&M-a, i dalje složena.
H&M pozorno prati i situaciju u Bangladešu, drugom glavnom nabavnom tržištu, nakon što je vlada uvela stroge mjere zatvaranja zbog naglog skoka slučajeva zaraze koronavirusom, iako su tvornice odjeće ostale otvorene.
Na tvrtku je utjecao i rast vozarina zbog zastoja u isporukama, ali već je isplanirala kako ih ublažiti, rekao je financijski direktor Adam Karlsson.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!