Turizam nosi petinu gospodarstva Hrvatske, a iza nas je uspješna turistička godina što pokazuju brojke. Smještajni kapaciteti koji su kvalitetniji bili su bolje popunjeni. Hoteli s 5 zvjezdica bili su popunjeni sredinom kolovoza 96,5, a oni s 4 zvjezdice 92,5 posto, rekao je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma na 26. Kongresu hotelijera.
Navodi kako nam globalna geopolitička situacija unosi određenu dozu nesigurnosti s obzirom na to da gospodarska kretanja, kaže, nisu najsjajnija, prije svega u Njemačkoj, i da je zato izuzetno važno osnažiti investicijski ciklus u hotelijerstvu te potaknuti rad domaćeg stanovništva i osigurati brže dobivanje radnih dozvola za strane radnike. Još jedna od bitnih stvari za uspješan turizam je i dobra edukacija kadra u turizmu.
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina priznaje kako nije bilo lako u prethodnoj sezoni te da su pred nama izazovne godine.
“U 2025. nas očekuju rast i dovršenje nekoliko velikih investicija, prije svega u hotelijerstvu”, rekao je Glavina navodeći kako dosad imamo najveći val investicija u turizmu, a prenosi 24sata.
“Cijena postaje glavni motiv”
Pozvao je na oprez u formiranju cijena kako bi bile prihvatljive i konkurentne, jer je vrijednost za novac, prema istraživanjima, glavni motiv pri odabiru destinacija za odmor i putovanja.
“Gosti sve više traže objekte koji brinu o održivosti. Istraživanja pokazuju da više od 50 posto gostiju koji planiraju putovati žele odsjesti u manje razvijenim turističkim sredinama, a jedan od glavnih njihovih motiva odabira destinacije je omjer cijene i kvalitete. Cijena postaje glavni motiv za odabir destinacije. Moramo izaći s dobrim first minute ponudama te nas se mora percipirati kao cjenovno prihvatljivu destinaciju. Imali smo napise o skupoći i tu negativnu percepciju nam je teže obraniti”, poručio je ministar Glavina navodeći kako se moramo prilagođavati.
Staničić: Gosti žele vrijednost za novac
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić poručio je kako u 2025. gosti žele prije svega vrijednost za novac.
“Do kraja godine možemo očekivati oko 21 milijun turista i prema predviđanjima HNB-a oko 15 milijardi eura prihoda od stranih turista, dok za 2025. treba promisliti o cijenama, jer ako ih prati kvaliteta, neće biti problema, ali ako ne, bit će barijera. Istraživanja su pokazala da smo u 2024. bili nešto skuplji od Grčke i Španjolske, kao i da oko 80 posto Europljana mijenja navike putovanja zbog klime, sigurnosti i cijena. Hrvatska sigurno ima i prostora i pameti da zadrži cjenovnu konkurentnost”, poručio je Staničić.
“Stavimo li Hrvatsku u odnos s drugim državama vidimo kako su cijene u kolovozu u samoj Njemačkoj bile 5 posto više nego kod nas, u Francuskoj 9 posto više, a u Italiji 1 posto više”, dodaje Staničić.
S druge strane navodi kako su cijene u Portugalu bile 28 posto niže od naših, u Španjolskog su bile 21 posto niže, a Grčka je imala 17 posto niže cijene od Hrvatske.
“Albanija je nudila 52 posto niže cijene od onih s kojima su se Nijemci u vrhuncu sezone susretali kod nas”, rekao je Staničić apelirajući da naglasak za iduću godinu bude na pred i postsezoni te da se pronađu sredstva da se Hrvatska bolje pozicionira kao aviodestinacija.
Glavni ekonomist HUP-a Hrvoje Stojić na konferenciji je istaknuo da su izgledi za 2025. godinu dobri za ekonomiju i turizam, odnosno da se očekuje rast gospodarstva od oko tri posto.
“U odnosu na druge zemlje EU-a, Hrvatska se u turizmu nešto brže oporavila od pandemije u dolascima i noćenjima, ali zbog rasta cijena i svih troškova, odnosno inflacije u 2024., već drugu godinu zaredom ima realni pad prihoda, odnosno profitabilnosti, pa tako i hotelijeri. Treba povećati investicije i produljiti sezonu”, rekao je Stojić.
“Moramo osnažiti investicijski ciklus”
Gospodarska kretanja nisu najsjajnija, prije svega u Njemačkoj, i zato je važno osnažiti investicijski ciklus u hotelijerstvu te potaknuti rad domaćeg stanovništva i osigurati brže dobivanje radnih dozvola za strane radnike. Još jedna od bitnih stvari za uspješan turizam je i dobra edukacija turističkog kadra.
“Trebamo zadržati cjenovnu konkurentnost”
Istraživanja su pokazala da oko 80 posto Europljana mijenja navike putovanja zbog klime, sigurnosti i cijena.
28 % niže cijene od Hrvatske imao je Portugal u protekloj sezoni.
21 % bile su niže cijene u Španjolskoj u odnosu na Hrvatsku 2024. godine
17 % niže cijene od Hrvatske imala je Grčka ove godine.
52 % Albanija je nudila 52 posto niže cijene od onih s kojima su se Nijemci u vrhuncu sezone susretali kod nas.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!