Jedna od ključnih stvari kod prodaje stana je određivanje prodajne cijene. Zbog kompleksnosti tržišta nekretnina nije lako odrediti cijenu koja će u potpunosti odgovarati realnoj vrijednosti. Naravno, željeli biste dobiti što je moguće više novca, ali ako precijenite stan, riskirate da oglas stoji bez ikakvih ponuda. S druge strane, ako ga cijenite prenisko na kraju ćete biti na gubitku
Na domaćem tržištu nekretnina postoji značajna razlika između traženih cijena u oglasnicima i realiziranih kupoprodajnih cijena. Posljedica je to niske likvidnosti tržišta, manjka transparentnih podataka o tržišnim cijenama, ali i prevelikih apetita dijela prodavatelja, piše tportal.
Da je stanje na tržištu kaotično potvrđuje i podatak kako se tek svaka šesta nekretnina proda u godinu dana nakon oglašavanja.
Istraživanje agencije Imperium immobiliare u kojem su uspoređene tražene cijene zagrebačkih stanova iz oglasnika Njuškalo i realizirane cijene upisane u bazu eNekretnine, pokazalo je da je prosječna razlika između tražene i prodajne cijene iznosila 22,75 posto. To znači da na tržištu stan koja se oglašava za 122.750 eura na kraju postiže cijenu od 100 tisuća eura.
U takvim uvjetima određivanje prodajne cijene stana nije jednostvan posao. No problem se može rješiti uz malo istraživanja i rada. Evo kako pronaći najbolju prodajnu cijenu, bilo da je želite odrediti sami ili uz pomoć stručnjaka.
Koristite alate za usporedbu
Postavljanje pravilne cijene je kombinacija analize tržišnih podataka, razumijevanja osobina i specifičnosti vaše nekretnine te prepoznavanja trenutnih tržišnih trendova.
Online alati za usporedbu cijena mogu vam dati osnovnu predodžbu o tome koliko vaš stan vrijedi. Ovi alati procjenjuju vrijednost vašeg doma uzimajući u obzir usporedive postignute cijene na određenoj lokaciji, starost i stanje nekretnine, površinu i druge mjerodavne kriterije.
Zbog brojnih ograničenja, u Hrvatskoj su ovakvi alati su tek u nastajanju. Za zagrebačko područje možete okvirnu cijenu putem kalkulatora burza-nekretnina.com.
Konzultirajte stručnjake
Kako biste dobili precizniji uvid u tržište i potpuniju procjenu svojeg doma i njegove vrijednosti posavjetujte se s agentom za nekretnine.
Ako stan prodajete posredstvom agenta za nekretnine, pronađite iskusnog profesionalca koji će vam dati precizan uvid u tržište nekretnina. Važno je da je agent upoznat sa specifičnostima lokalnog tržišta te da ima uvid u bazu realiziranih cijena nekretnina.
Ako stan prodajete bez posrednika, korisno je angažirati stručnog procjenitelja koji će pomoću provjerenih metoda odrediti fer vrijednost stana.
Uz pomoć agenta ili procjenitelja možete napraviti komparativnu analizu realiziranih cijena sličnih stanova na lokalnom tržištu i suziti cjenovni raspon.
Analizirajte lokaciju i stanje nekretnine
U narednom koraku potrebno je analizirati specifična obilježja stana koje uključuju mikrolokaciju (položaj zgrade i stana), starost i opće stanje nekretnine, kvalitetu održavanja i druge čimbenike (parking, blizina različitih sadržaja, prometna povezanost i sl.). Ako je vaš stan noviji ili bolje opremljen od prosjeka, možete podići cijenu prema gornjoj granici raspona. S druge strane, ako vaš stan ima više manjkavosti potrebno je prilagoditi cijenu prema dolje.
Novije nekretnine obično postižu višu cijenu, ali i dobro očuvane starije nekretnine ne zaostaju mnogo. Bitno je da stan nema većih strukturnih nedostataka ili potrebe za skupim popravcima.
Komparativna analiza cijena i procjena specifičnih osobina vašeg stana pomažu vam da se približite fer cijeni koju možete dobiti za svoj dom.
Tržišni trendovi
Prije konačnog određivanja cijene treba proanalizirati odnos ponude i potražnje i tražene cijene u oglasnicima. Pritom vodite računa o gore spomenutom podatku o razlikama između traženih i realiziranih cijena.
Također, potrebno je uzeti u obzir aktualne tržišne trendove koji uključuju službenu statistiku cijena i volumena prodaje.
Ako su trendovi pozitivni traženu cijenu možete malo podići, a ako su negativni razmislite o korekciji.
Cjenkanje
Na tržištu nekretnina uobičajeno je cjenkanje između kupca i prodavatelja. S obzirom na prevladavajuću praksu i činjenicu da su tražene cijene više od realiziranih preporučljivo je oglašenu cijenu postaviti pet do deset posto iznad cijene koja bi zadovoljila vaše želje. To vam daje dovoljno prostora za pregovaranje i konačni dogovor.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!