Povećanje vremena isporuke robe morem i nedostatak kontejnera čine prijevoz robe kopnenim putem iz Kine u Europu privlačnom alternativom morskim rutama za kineski izvoz, piše Financial Times (FT) pozivajući se na izvore u transportnoj industriji.
FT iznosi da je u prva dva mjeseca ove godine iz Kine u Europu poslano više od dvije tisuće teretnih vlakova, što je dvostruko više nego u istom razdoblju prošle godine. Dodaje da je 2020. godine željeznički teretni promet iz Kine u Europu povećan za 50 posto, a od 2016. do danas sedam puta.
Stručnjaci Financial Timesa razlogom toga rasta smatraju povećanje troškova prijevoza morem.
Napominju pritom da je brz gospodarski oporavak Kine nakon pandemije koronavirusa omogućio toj zemlji da “dominira globalnom trgovinom u drugoj polovici 2020.” godine.
Prema Financial Timesu, zbog uvođenja karantene u mnogim zemljama svijeta povećana je potražnja za raznim elektroničkim uređajima i kućanskim aparatima iz Kine. Istodobno, spori prijevoz robe morem natjerao je kineske tvrtke da se okrenu alternativnom putu – kopnom kroz Rusiju i države srednje Azije.
No, u ukupnom kineskom izvozu dio robe koji se prevozi željeznicom zanemariv je, navodi list. Samo je u siječnju kroz luku Yangshan u Šangaju otpremljeno je oko dva milijuna kontejnera, u usporedbi s ukupno 209 tisuća željezničkih kontejnera u prva dva mjeseca ove godine.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!