Bivša ministrica gospodarstva, a sad predsjednica Uprave Podravke, Martina Dalić, gostovala je u N1 studiju uživo i komentirala poslovanje kompanije kojoj je na čelu.
Prošlo je pet mjeseci otkako je Dalić preuzela Podravku.
“U pet mjeseci ja sam osobno organizirala oko 3 prioriteta, preuzimajući ovaj posao preuzela sam i poslovni plan koji je donio Nadzorni odbor u 12 mjesecu. Ta tri prioriteta su inzistiranje na agilnosti prodaje, kontrola troškova i priprema za snažniji novi i poslovni investicijski iskorak, pa smo u tom kontekstu izradili i novu strategiju poslovanja za razdoblje 2022.-2025.”, rekla je Dalić.
Istaknula je da je poslovni rezultat Podravke dobar. “Za ovu godinu usporedba je protekla godina, bila je obilježena pandemijom, a pandemija je za prehrambeno-prerađivačku i farmaceutsku industriju donijela pozitivan šok. Bilo je to stresno vrijeme, ali je donijela i povećanje potražnje za našim proizvodima. Ova godina je izazovna, jer sad što je pandemija donijela kao pozitivan šok, treba pretočiti u normalno i uobičajeno poslovanje”, rekla je Dalić.
“Nadam se da su dioničari zadovoljni, cijena dionica je snažno porasla, oko dvadeset posto, reflektira to ovaj pozitivan trend u rezultatima i ono što Podravka može”, rekla je Dalić.
“Podravka ima dominantnu poziciju u brojnim našim proizvodnim kategorijama u ovoj regiji. Danas nekih 30-ak posto prihoda Podravke čini izvoz izvan tzv. Adria regije, što je skupni naziv za područje bivše države. Upravo ta tržišta izvan ovog tržišta jesu naš fokus u nadolazećem razdoblju. Želimo rasti ovdje, zadržati dominantne pozicije i biti blizu potrošaču u regiji, kojem je naš brend iznimno blizak i iznimno cijenjen. Mislim da kvalitetom naših proizvoda i konkurentnošću otvaramo prostor za dostupnost i u većem broju zemalja zapadne Europe. To su bogatija tržišta, koja već danas imaju višu razinu cijena”, rekla je Dalić, dodavši da sve čine s ciljem da učine Podravku bližu potrošaču.
“Želimo povećati dostupnost naših proizvoda potrošaču tijekom dana, učiniti da Podravkini proizvodi budu dostupni u nekim kanalima gdje to sad nisu, da bismo bili dostupni mlađim ljudima, jer na mladima svijet ostaje”, rekla je Dalić.
Podravka snažno osjeća stanje na tržištu rada, istaknula je Dalić, koje se manifestira kao nedostatak radne snage.
“Sada je vrijeme sezonskog zapošljavanja s obzirom na neke sezonske proizvodnje i dosta je velik napor pronaći radnike. To će sigurno biti trend i u budućim godinama. Procjena je na tržištu rada da ćemo se svi mi boriti s nedostatkom radne snage. Strategija se ne temelji na smanjivanju broja radnika ili značajnim otpuštanjima, jer mi danas radimo u 4 smjene, mi sve te ljude trebamo”, rekla je Dalić. isve te ljude trebamo
Spominjući potencijalne akvizicije drugih kompanija, Dalić je rekla da to žele iskoristiti za jačanje pozicija na tržištima gdje žele povećati svoj tržišni udjel.
Govorila je i svom imenovanju, s obzirom na političku karijeru.
“Ja nisam niti prva niti jedina predsjednica uprave koja je imenovana od strane dioničara. Dioničari biraju predsjednika i članove uprave, država je jedan od značajnih dioničara, međutim, država nije većinski dioničar. Ja jesam izabrana na prijedlog hrvatske Vlade, ali ne bih mogla biti izabrana da nisam imala potporu mirovinskih fondova. Taj proces je gotovo isti u izboru svih članova i mojih prethodnika. Moj je osjećaj da sam lijepo i korektno primljena. Ono što pokušavamo proteklih 5 mjeseci, moja je ambicija razviti međuljudske odnose unutar Podravke, koji su korektni, nekonfliktni i temelje se na ostvarivanju ciljeva i mislim da u cijelom tom procesu napredujemo dobro, jer u Podravci i to je nešto što sa čim sam došla, a razumijem to i danas, svi zaposleni imaju veliku privrženost kompaniji. Ja to vidim kao njezinu veliku vrijednost i jedan veliki ulog u ostvarivanju naših poslovnih planova i želja. To nije svugdje slučaj”, rekla je Dalić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!