Sve više mladih ljudi govori istu stvar: Plaća i razvoj karijere najvažniji su kod posla.
I to bi moglo objasniti zašto su radnici generacije Z toliko nezadovoljniji svojim poslovima od svojih starijih kolega.
Samo 44 posto radnika mlađih od 30 godina reklo je Pew Researchu u svibnju da su vrlo zadovoljni svojim poslom, u usporedbi sa 67 posto radnika od 65 i više godina, prenosi Business Insider.
Ovo je također pomak u odnosu na vrijeme kada su starije generacije bile mlade: u anketi konzultantske tvrtke Wyatt Co. iz 1995., Generacija X-a mlađa od 30 godina — zapravo je bila najzadovoljnija svojim poslom od bilo koje druge druga dobna skupina. U posljednjih nekoliko godina jaz između mladih i starih se produbio.
Istraživanje je pokazalo da generacija Z ima drugačije prioritete od svojih boomer šefova. Dok su plaća i napredak u karijeri kritični za nove radnike, stariji ljudi više brinu o tome je li sam posao ugodan. Dob igra važnu ulogu u objašnjenju jaza, ali generacija Z također ulazi u radnu snagu u jedinstvenom trenutku. Nakon što su svjedočili kako se milenijalci prodaju lažnim obećanjima da će pronalaženje posla i mjerenje radnog vremena dovesti do stalnog uspona na ljestvici karijere i plaće, i svom kaosu koji je nastao, Generacija Z manje je prikladna povjeriti svoju budućnost njihovi poslodavci.
Kako je napisao dopisnik Business Insidera Aki Ito, ugovor o lojalnosti između poslodavaca i zaposlenika je prekinut. Sada, u vrijeme visoke inflacije i ogromnih dugova za studentske zajmove (u SAD-u), generacija Z preuzima svoju budućnost u svoje ruke dajući prednost visokim plaćama i napredovanju iznad svega.
Što se promijenilo?
U prošlosti je novim radnicima rečeno da će ih ta tvrtka nagraditi ako ostanu u jednoj tvrtki. Da biste napredovali i dobili željenu plaću trebalo je pognuti glavu i raditi za to. Ali danas to više ne vrijedi.
Tijekom proteklih nekoliko godina, rad na daljinu, “velika ostavka” i poplava otkaza promijenili su način na koji ljudi vide svoj posao. Poslodavci su pokazali svoju “nevjeru” prema svom osoblju plaćajući lojalne radnike u prosjeku sedam posto manje od novozaposlenih — prije 20 godina plaće su bile uglavnom iste između novih i dugogodišnjih zaposlenika. Ništa od ovoga nije izgubljeno za one koji tek ulaze u radnu snagu. Godine 2021. mlađi radnici ocijenili su svoje tvrtke 2,4 posto lošijim od svojih starijih kolega, utvrdio je Revelio Labs u analizi recenzija poslodavaca.
Bez obećanja visokih povrata za njihovu lojalnost, generacija Z je naučila slijediti novac. U anketi CFA instituta iz 2021. na više od 15 000 nedavno diplomiranih studenata, 45 posto osoba u dobi od 18 do 25 godina reklo je da je “dobra plaća” najvažniji kriterij za posao. U istraživanju iz 2023. taj je broj skočio na 62 posto. U istraživanju koje je prošle godine provela kadrovska tvrtka LaSalle Network među diplomiranim studentima, 54 posto pripadnika generacije Z koji su tek ulazili u radnu snagu reklo je da očekuju da će svoje prvo unapređenje osigurati unutar jedne godine na poslu.
Iako su sve generacije morale početi negdje, generacija Z suočava se s rekordno visokim troškovima za stanovanje, koledž i osnovne stvari kao što je hrana. Za mnoge ljude dobivanje dobre plaće samo je pitanje mogućnosti pokrivanja troškova. U anketi EY-a za 2023. generaciju Z, više od 50 posto generacije Z reklo je da su “iznimno zabrinuti zbog nedostatka novca”.
U Cigna istraživanju koje je obuhvatilo 12 000 globalnih radnika, 39 psoto pripadnika generacije Z identificiralo je financijsku nesigurnost kao svoj najveći stresor, najveći od bilo koje generacije.
Ova generacija također ima pristup informacijama o radnom svijetu bez presedana. Prije interneta, novim je radnicima trebalo vremena da nauče o detaljima u svojim područjima — jedina opcija bila je učiti na poslu. Ali influenceri na TikToku, YouTubeu i LinkedInu stekli su stotine tisuća sljedbenika dijeleći savjete o tome kako uspjeti na intervjuima, pregovarati o plaćama i nositi se s ocjenama učinka. A gledajući ljude na internetu kako brzo napreduju u karijeri, mladi ljudi stječu samopouzdanje da se sami time bave.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!