Njemački regulator izvijestio je u utorak da analizira poziciju Microsofta na više tržišta softvera kako bi utvrdio ograničavaju li njegove međusobno povezane aplikacije konkurenciju.
Regulator planira utvrditi treba li Microsoft biti uvršten u kategoriju tvrtki „od posebne važnosti za natjecanje na više tržišta”, pozivajući se na proširene ovlasti od početka 2021.
Potencijalno uporište za ocjenu o takvoj ulozi bio bi digitalni ekosustav, koji se proteže na više tržišta, osiguravajući kompaniji ‘nedodirljivu poziciju’ u odnosu na konkurenciju.
Uz operativni sustav Windows i softver za obradu teksta Office, kompanija je u posljednje vrijeme izgradila značajnu poziciju i u segmentu usluga u oblaku Azureom i Onedriveom koji su povezani s drugim njezinim aplikacijama, ističe regulator.
Izdvaja i Microsoftov softver za videokonferencije i rad na daljinu Teams i značajnu ulogu kompanije na području gaminga, pretraživanja interneta i mreže za zapošljavanje LinkedIn.
Takva ponuda opravdava provjeru potencijalnog statusa značajne tvrtke na više tržišta, ističu u Bundeskartellamtu, dodavši da bi im dodjela tog statusa omogućila da pravodobno uoče i zabrane potencijalnu praksu koja krši tržišno natjecanje.
Odluka o analizi još ne predviđa provjeru konkretnih poslovnih praksi Microsofta, koja bi zahtijevala pritužbe ili druge naznake o potencijalno štetnim poslovnim metodama po tržišno natjecanje i potencijalno bi rezultirala odvojenom odlukom, objašnjavaju.
Microsoft je istaknuo da planira surađivati s Bundeskartellamtom.
„Svjesni smo da kao velika tehnološka tvrtka snosimo veću odgovornost za potporu zdravom konkurentskom okruženju”, rekao je glasnogovornik Microsofta.
„Konstruktivno ćemo surađivati s regulatorom u njegovim nastojanjima da shvati našu ulogu na digitalnim tržištima”, dodao je glasnogovornik.
Njemački regulator podsjeća da je u kategoriju kompanija od iznimne važnosti na više tržišta već svrstao Googleovu matičnu kompaniju Alphabet i vlasnicu Facebooka Metu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!