Samo u tri godine, hrvatske gaming kompanije zaradile su više od 172 i pol milijuna eura. Ova brzorastuća industrija privlači sve veći broj mladih, a mnogi od njih se odlučuju i za profesionalno igranje videoigara i sve popularniji e-sport. Možda je onim starijima čudno, ali mlađima nije jer ova industrija po svojim prihodima vrjednija je od filmske i glazbene - zajedno.
Ovdje je sve počelo još prije 16 godina. Sve do danas, zagrebački Nanobit predvodnik je u razvoju mobilnih videoigara. Njihov potencijal na tržištu prepoznala je i jedna od vodećih svjetskih gamerskih kompanija – švedski Stillfront, te ih kupila prije 4 godine za 124 milijuna eura.
“Trenutno je oko 115-tak ljudi zaposleno. Interes je velik, zapravo taj gaming svijet ljudi obično počnu kao programeri ili bilo koji artisti i slično sa ciljem – joj meni je san raditi za neku igru jer su možda gameri ili su tako počeli u djetinjstvu”, objašnjava nam Miro Antonijević iz Nanobita.
Nanobit čini više od polovice prihoda čitave industrije videoigara u Hrvatskoj i gotovo četvrtinu svih zaposlenih u ovoj industriji. Za razvoj videoigara u Hrvatskoj velikim dijelom zaslužna je i ekipa iz Croteama, koji su još prije 30 godina razvili prvu komercijalnu videoigru – Serious Sam.
“Postoji interes za našim kompanijama i ja ne mislim da će to stati u budućnosti. Dapače, pogotovo sa razvojem umjetne inteligencije. Zato bih potaknuo mlade da se bace u to, naravno, treba jako puno rada i ljubavi i ništa neće doći preko noći, ali potencijal je ogroman”, kaže Davor Hunski, kreativni direktor Croteama.
Da u mladima leži budućnost smatra i legenda industrije i dobitnik nagrade za životno djelo za izradu videoigara, John Romero. Hrvatska publika i gaming scena dobro su mu poznati.
“Ova je zemlja puna strasti i igrača, ali i onih koji razvijaju videoigre. Vrlo dobro sam upoznat s Croteamom koji su prisutni u ovoj industriji desetljećima. Oni su vjerojatno jedni od najiskusnijih ekipa u razvoju videoigara uopće na svijetu. Budućnost videoigara definitivno je u umjetnoj inteligenciji. To je budućnost i stvaranja, ali i igranja videoigara”, kaže Romero.
Zaljubljenici u videoigre nisu propustili ni ove godine Algebrinu konferenciju posvećenu trendovima i budućnosti razvoja gaming industrije u Hrvatskoj i svijetu.
“Od treće godine igram, pa hajmo reći, praktički svaki dan. Jer, bez gaminga ne znam… ne znam kak’ bih funkcionirao jer ispušni ventil je mislim najbolji.”
“Idem na akademiju za dizajniranje videoigrica. Uglavnom s prijateljima igram igrice tako da ono igram League of Legends, RocketLeague, Sea of Thieves i tako nešto.”
“Što kažu oni stariji? Pa kao i svi manje više odrasli, da je to loše za nas, da to nije dobro, da ćemo zapustiti školu zbog toga, mislim važna je, nemojte me krivo shvatiti, ali gajming služi za opuštanje od te škole.”
Gaming sve više privlači i žensku publiku. “Pa malo, ali ne toliko malo kao što mislimo. Samo smo možda malo tiše i više u pozadini. Ali ima nas, ima nas!”, kaže nam Nina Radanović iz Zagreba.
Koliko zarađuju?
Ima i onih koji se igranje videoigara podigli na višu razinu. U e-sportu i rasprodaju dvorane igrajući na turnirima. Lani je e-sport uvršten u olimpijske igre, pa se u hrvatskom e-sport savezu nadaju se da bismo za 6 godina mogli gledati i prvu hrvatsku e-sport reprezentaciju na olimpijskim igrama.
“Ako pričamo o profesionalnim e-sportašima tu su iznosi strašno visoki, ako ste top u svijetu. Mjesečno to može biti lako oko 50 tisuća eura mjesečne plaće neto do stotina tisuća eura ili čak miliona ako govorimo o sponzorstvima i ostalim izvorima prihoda”, objašnjava Nikola Stolnik, potpredsjednik hrvatskog e-sport saveza Good Game Global.
U regiji i po broju profesionalnih timova prednjače naši susjedi gejmeri iz Srbije. Ali konkurenciju bi im mogla dovesti Novska. Njihov gaming inkubator okuplja više od 80 startupova, a ove godine planiraju i početak izgradnje Centra gaming industrije vrijedan 60 milijuna eura.
“Objekt u koji će se useliti postojeći naši stanari inkubatora, tvrtke sa 210 radnih jedinica, bit će zgrada fakulteta sa svim sadržajima za studente, zgrada studentskog doma. Kampus će imati i zgradu inkubatora sa 2 i pol tisuće mjesta za testiranje videoigara”, objašnjava Ivana Matanović, regionalna koordinatorica Sisačko-moslavačke županije.
Dovršetak radova na kampusu za gejmere planira se 2027., a zahvaljujući ovoj industriji – Novska je pronašla jednostavan recept za privlačenje mladih obitelji uz – priuštivo stanovanje i poslove budućnosti.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!