Potrošačke cijene u EU blago porasle na kraju 2020., u Hrvatskoj blagi pad

Ekonomija 20. sij 202116:52
N1

Potrošačke cijene u Europskoj uniji blago su uvećane u prosincu 2020. godine u usporedbi s istim mjesecom godine ranije, dok je Hrvatska blagim padom cijena pratila eurozonu, pokazalo je u srijedu izvješće Eurostata.

Na razini EU-a godišnja stopa inflacije, mjerena harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena (HICP), iznosila je u prosincu 0,3 posto, nakon 0,2 posto u mjesecu ranije. U prosincu 2019. godine iznosila je 1,6 posto.

VEZANE VIJESTI

U eurozoni cijene su u prosincu, četvrti mjesec zaredom, u usporedbi s istim mjesecom godine ranije bile niže za 0,3 posto, u skladu s preliminarnom procjenom Eurostata, objavljenom početkom siječnja. U istom mjesecu godine ranije godišnja stopa inflacije iznosila je u 19-članom gospodarstvu 1,3 posto.

Najviše su na području primjene zajedničke europske valute i u prosincu pale cijene energenata, za 6,9 posto, a najviše je poskupjela svježa hrana, za 2,1 posto.

Hrvatska u društvu Italije, Luksemburga i Portugala

Ukupno je 13 zemalja EU-a u prosincu bilježilo pad cijena na godišnjoj razini, dvije više nego u studenome, pokazuje izvješće europskog statističkog ureda. Najviše su ponovno smanjene potrošačke cijene u Grčkoj, za 2,4 posto. Slijede Slovenija i Irska s padom cijena za 1,2 odnosno jedan posto.

VEZANE VIJESTI

Hrvatska je u prosincu bilježila niže potrošačke cijene, mjereno HICP-om, za 0,3 posto u odnosu na isti mjesec godine ranije. U studenome cijene su stagnirale u usporedbi s istim mjesecom godine ranije, a u prosincu 2019. bile su više 1,3 posto. Isti postotni pad cijena na kraju prošle godine bilježili su i Italija, Luksemburg i Portugal.

Pad cijena blaži od jedan posto imale su i Njemačka, Estonija, Španjolska, Cipar i Latvija. U Litvi su kliznule za 0,1 posto, dok je u Bugarskoj i Francuskoj razina cijena ostala nepromijenjena u usporedbi s prosincem 2019.

Poljska, Mađarska i Češka ponovo su pak bilježile najveći rast cijena među zemljama EU-a, za 3,4 odnosno 2,8 i 2,4 posto prema prosincu 2019.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.