Šest je potencijalnih ponuditelja koji u ovoj, neobvezujućoj fazi iskazuju interes za kupnju trećemajske tvrtke-kćeri "3. maj Rijeka 1905".
Potvrdio je to za Novi list predsjednik Nadzornog odbora 3. maja Juraj Šoljić, ali zasad nije htio otkriti o kojim je potencijalnim ponuditeljima riječ. Neki od tih iskaza interesa već su zaprimljeni poštom, a jučer do 15 sati u riječkom su brodogradilištu i od ostalih dobili najave i potvrde mailom da su odaslane.
Neslužbeno se doznaje, lepeza ponuditelja poprilično je šarolika, od moćnog Kongsberga i Palumbo grupe do kanadskog startupa.
Velika tvrtka
Ono što se već duže vremena šuška u kuloarima, sada je potvrđeno kroz iskaz interesa Kongsberg grupe čiji predstavnici već duže vrijeme vode razgovore s hrvatskom Vladom i Ministarstvom obrane oko moguće suradnje na programu gradnje višenamjenskih vojnih brodova koji bi se gradili u domaćim brodogradilištima.
Ova internacionalna grupacija sa svoja tri ključna segmenta poslovanja – maritimnim, vojnim i digitalnim, lani je ostvarila prihode od gotovo 3,5 milijardi eura, imali su 13.300 zaposlenika, a njezin najveći dioničar je norveška država.
U Rijeci je Kongsberg prisutan kroz poznatu projektantsku tvrtku Navis Consult, koja od 2019. godine posluje u sastavu ove grupacije, a Norvežani su uspješno surađivali i s Đurom Đakovićem te šibenskim brodogradilištem Iskra.
Palumbo grupa, koja operira sa sedam brodogradilišta na Mediteranu, u domaćoj je javnosti najpoznatija kao vlasnik remontnog brodogradilišta »Viktor Lenac« koji s talijanskim vlasnikom uspješno brodi od kraja 2018. godine, kada je ova kompanija kupila dionice i ovo kvarnersko brodogradilište preuzela od dotadašnjih vlasnika, zadarske Tankerske plovidbe i Uljanika.
Neke od minulih poslovnih godina bile su rekordne za »Viktor Lenac« po ostvarenim prihodima i neto dobiti, međutim, talijanski vlasnik svih ovih godina redovito je zaradu raspodjeljivao u zadržanu dobit, dodatno time ojačavajući kapital Lenca, piše Novi list.
Prema neslužbenim saznanjima, interes Palumbo grupe za trećemajske navoze nije od jučer, baratalo se određenim indicijama još prije nekog vremena, a iskaz interesa potvrda je da je ta tema, očito, još uvijek aktualna u Napulju, gdje je sjedište grupe.
Iskaz interesa za kupnju 100-postotnog udjela u trećemajskoj tvrtki-kćeri, kako je i naslovljen javni poziv domaćoj i inozemnoj investicijskoj javnosti, stigao je i od strane Hrvatsko-slovačke gospodarske komore, organizacije čija je glavna misija pružanje usluga i informacija za članove koji se bave gospodarskom razmjenom ili ulaganjima u Hrvatskoj ili Slovačkoj.
Čisti brodovi
Tu je i tvrtka Veer Corporation koja očito ima i splitsku podružnicu, a iza koje stoji Kanađanka Danielle Doggett, osnivačica i izvršna direktorica dviju startup brodarskih kompanija s nultom emisijom – Sailcargo Inc. i Veer Corporation, čiji je cilj izgraditi prvu oceansku flotu sto posto čistih brodova za prijevoz kontejnera.
Gotovo, pa očekivano, iskaz interesa za riječke navoze stiže i od rumunjskog poduzetnika Gabriela Comanescua, vlasnika i direktora kompanije Grup Servicii Petroliere (GSP). Ovaj se Rumunj isticao kao potencijalni kupac Uljanika 1856, međutim, od te akvizicije na kraju nije bilo ništa. Nakon niza neuspješnih dražbi, na koje se nitko od potencijalnih kupaca nije javljao, pa tako ni Comanescu, gordijski čvor s novim Uljanikom na kraju je presječen tako da je država odnosno CERP otkupio većinski poslovni udjel i pozajmilo 10 milijuna eura pulskom brodogradilištu.
Prema dostupnim informacijama, uz Kongsberg, još je jedan iskaz interesa za kupnju trećemajske tvrtke-kćeri stigao iz Norveške, a koliko čujemo radi se o dvama brodogradilištima. Nakon dostave iskaza interesa, potencijalni ulagači do 30. travnja moći će pregledati dokumentaciju vezanu uz 3. maj 1905, tvrtke-kćeri s temeljnim kapitalom od 10,3 milijuna eura.
Minimalni uvjeti i brodograđevna djelatnost
Prema javnom pozivu, koji je objavljen prije mjesec dana, Uprava 3. maja, uz suglasnost NO-a, pozvala je ulagače na iskazivanje interesa za kupnju 100-postotnog udjela u tvrtki-kćeri, no sami uvjeti i cijena nisu naznačeni u javnom pozivu. U ovom krugu, naime, utvrđuje se samo postojanje interesa te minimalni uvjeti koji ponuđači moraju ispuniti, pa tako, između ostalog, moraju dostaviti i i izjavu kojom potvrđuju da se bave brodograđevnom djelatnošću, odnosno da namjeravaju nastaviti gradnju brodova na riječkom lokalitetu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!