Stručnjaci: Telekom kao da svjesno ide u gubitak, sve će platiti građani

Ekonomija 23. srp 202121:05 > 21:10 0 komentara
Nova.rs/Dragan Mujan

Za televizijske prijenose sportskih natjecanja sada se plaća od dva do osam puta više nego ranije, pokazuje izvještaj stranice Sport biznis media. Do toga je, kažu, dovela konkurencija između između Sport kluba u vlasništvu United Medije i Arena sporta u vlasništvu državnog Telekoma Srbija. Ta stranica piše da je Telekom prošle godine platio 134 posto više za prava na prijenos Lige prvaka, Lige Europe i Lige konferencija Europe. Telekomov kanal Arena sport, prenosit će i utakmice Premier lige, što su prema saznanjima medija platili 600 milijuna eura. Iz te kompanije ovu informaciju i dalje ne potvrđuju.

Još jedno gostovanje u prijateljskoj kući, još jedno uvjeravanje da su vrhunski nogomet na Areni korisnici tražili i da je Telekom ovu tržišnu utakmicu dobro odigrao. Ali i još jedno neodgovaranje na pitanje – a koliko su prava prenosa Premier lige zapravo koštala.

Voditeljica „Pinka“: „Stalno se govori o nekim astronomskim iznosima koje je Telekom platio“.

VEZANE VIJESTI

Generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić: „Ja stvarno mislim, prvo pošto vidim da se detaljno analiziraju naši konsolidirani financijski izvještaji, vidjet će u izvještajima 2021. godine sigurno i koliki je točno iznos i koliko smo mi avansno platili, pošto vidim da se i time licitira“.

Licitirao je o ovim cijenama i predsjednik Vučić i tvrdio da je United Grupa u prvom krugu natječaja ponudila više novca, ali da je u drugom – Telekom pobijedio. United Grupa ga je demantirala i priopćila da je njena ponuda za emitiranje bila 35 milijuna eura.

„Mi ne možemo sada licitirati s cijenama, zato što imamo potpisane ugovore i to svi oni koji nas napadaju dobro znaju“, kaže Lučić.

Može, međutim, licitirati koliko će im se to isplatiti i koja je njihova pozicija na tržišnom terenu.

„Gdje smo mi faktički postali sad glavni igrači, kao sportski kanal od Slovenije do Makedonije, do 2028. godine donijeti nam dodatni prihod od preko milijardu, to jest od preko 1, 2 milijarde eura, ako hoćete precizno“, ističe Lučić.

Glavni urednik tjednika NIN Milan Ćulibrk o tome kaže:

„S jedne strane, imate obavezu od sto milijuna eura godišnje, a s druge strane baš me interesira na koliko novih pretplatnika Telekom računa, na koliko prihoda od reklama u poluvremenima i u pauzama između utakmica računa i ja ne vidim računicu po kojoj to može biti isplativo“.

A tu su i drugi sportski prijenosi, koje, kako se sumnja, Telekom sada plaća nekoliko puta više nego ranije. Iz United Grupe pitaju je li istina da prijenos talijanske lige, na primjer, sada plaćaju 23 milijuna eura godišnje, a ranije su davali pet milijuna. Gleda li se španjolski nogomet za 14 milijuna, a koštao je osam i pol. Prava za francusku ligu bila su 800 tisuća eura godišnje, a sada im Telekom, najvjerojatnije, daje šest milijuna. Za Ligu prvaka se tek nije štedjelo. Umjesto 18 milijuna eura, sada Telekom izdvaja 45 milijuna godišnje. Domaću ligu također plaćaju skuplje, osam milijuna. Prije su izdvajali duplo manje. Zato će, najvjerojatnije, preživljavati uz pomoć kredita.

„Naše istraživanje je pokazalo zapravo da će Telekom vrlo vjerojatno doći u situaciju da će morati uzimati kredite za tekuće poslovanje, a ne za investicijsko ulaganje, što je karakteristika dobrih poduzeća. Dakle, vi ne uzimate kredit da biste preživjeli, već da biste u nešto novo investirali i pokrenuli“, kaže Katarina Baletić iz Nove ekonomije.

„Ispada kao da Telekom ide svjesno u gubitak zbog nekog drugog interesa, da bi konkurenciju maknuo s tržišta“, naglašava Ćulibrk.

To će, dodaje, građani Srbije na kraju svi platiti.

„Ove godine, građani koji imaju po 31 dionicu, dobit će po 1,3 eura bruto od dividende. Ja se bojim da već od 2022. godine neće dobiti ništa, zato što neće biti profita, jer taj trošak se ne može na neki način nadoknaditi“, ističe Ćulibrk.

Je li taj trošak nastao zbog rušenja konkurencije i nerealnih uvjeta, mogla bi reći i Europska unija, kojoj će se, kako je najavila United grupa žaliti, kao i relevantnim institucijama u Srbiji.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!