Ministrica turizma demantirala je informacije da sezona ne ide u dobrom smjeru i da se booking ne puni prema planovima. Od Istre do Dubrovnika, kaže, hotelijeri su zadovoljni popunjenošću, a najave i za srpanj i kolovoz su izuzetno dobre.
U Hrvatskoj trenutno odmara 570.000 stranih gostiju – najviše u Istri i Splitsko-dalmatinskoj županiji. Zaključno s 28. lipnjem, zabilježeno je 6.406.584 dolazaka i 25.158.889 noćenja.
Turista očito ne manjka ako je suditi po službenim brojkama, no hotelijeri u Splitu imaju velike rupe u lipnju.
“Kako je krenulo u četvrtom i petom mjesecu, ipak smo nešto više očekivali od šestog. Prva su dva tjedna bila malo slabije popunjena od ova zadnja dva tjedna”, rekla je predsjednica Strukovne grupe hotelijera županijske komore Split Davina Ljubičić-Đirlić.
Manjak gostiju i netaknute krevete osjetili su i privatni iznajmljivači.
“Mislim da tu ima nekoliko faktora. Jedan od njih je što se povećao broj smještajnih jedinica, kreveta, apartmana, hotelskih, čega sve ne. S druge strane, povećao se i broj gostiju, ali nedovoljno da bi svi mi bili puni”, izjavila je Ana Milanović, koja nudi obiteljski smještaj.
Zbog toga se postavlja logično pitanje otkud tolike rupe. Jedan od razloga je broj kreveta. Na Splitskoj rivijeri povećao se sa 17.000 na 18.770.
“Puno je veći broj privatnih iznajmljivača ove godine tako da je ponuda sve veća i sigurno da se ne može istom lakoćom puniti svi kapaciteti”, smatra direktorica TZ SDŽ Ivana Vladović, a slično razmišlja i ministrica turizma Nikolina Brnjac:
“U odnosu na prošlu godinu mi imamo više od oko 33.000 ležajeva. Dakle, kategoriziranih 33.000.”
A pad turista u lipnju osjetili su i ugostitelji.
“Šta se tu u međuvremenu dogodilo i jesu li nas visoke cijene uštipnule malo za stražnjicu, ne znamo, ali vidimo da to nije ono što smo očekivali na početku sezone”, iskren je vlasnik restorana Daniel Nikola.
A hoće li nas visoke cijene i neopravdana podizanja cijena na kraju i koštati?
“Naravno, i nas i bilo koju turistički zemlju. Odgovornost pojedinca ista je kao i odgovornost cijele zajednice”, tvrdi Vladović, baš kao i Ljubičić-Đirlić:
“Bojimo se da će to ostaviti loš dojam gostima. Prvenstveno iz razloga što ipak usluga treba pratiti tu cijenu, a bojimo se da bi tu pomalo mogli nezadovoljiti gosta.”
Visoke cijene primijetili su i turisti pa se otvoreno žale na njih, što nije dobro čuti od nekoga iz, primjerice, Engleske, gdje je standard bitno veći nego u Hrvatskoj.
“Na internetu se dosta restorana čini jeftinije, ali kad dođeš tamo i naplate ti u eurima, puno je skuplje. Mislim da nam je netko rekao da su se cijene promijenile prelaskom na euro. Ne znam jel’ to razlog”, govore nam turisti.
Ne bi trebao biti. Nastavi li se tako, neopravdano dizanje cijena brzo će zapuhnuti strane turiste. O domaćima da i ne govorimo. Većini njih Jadran je nedostižan već godinama…
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!