Hrvatske su zračne luke u kriznoj, 2020. godini prihvatile i otpremile manje od 2.2 milijuna putnika.
Hrvatske su zračne luke u prvim danima nove godine objavile svoju mjesečnu statistiku za prosinac i time zaključile broj putnika, operacija i tereta u njima za prethodnu, kriznu 2020. godinu, godinu u kojoj je komercijalno zrakoplovstvo doživjelo svoj najveći pad u povijesti, piše Croatian Aviation.
Prosinac je u svim hrvatskim zračnim lukama bio izrazito skroman, spomenimo samo podatak da je glavna hrvatska zračna luka, ona zagrebačka, imala 41.498 putnika (prosinac 2019. 231.145 putnika) te, kako smo i ranije najavili, nije uspjela doći do milijuntog putnika u 2020. godini.
Zračna luka Zagreb
Zagrebačka je zračna luka u 2020. godini imala 924 823 putnika, te je upravo u ovoj zračnoj luci ostvarena gotovo pa pola ukupnog hrvatskog prometa u 2020. godini. Siječanj i veljača prošle godine bilježili su rast broja putnika u odnosu na iste mjesece 2019. godine, no od sredine ožujka, odnosno početka pandemije u Hrvatskoj broj putnika strmoglavo pada te je blagi oporavak primjetan tek u samoj špici ljetne sezone, nakon koje brojke ponovno padaju.
Zračna luka Franjo Tuđman zabilježila je pad broja putnika od 73,08% u odnosu na 2019. godinu (924 823 u 2020. u odnosu na 3 435 531 putnika u 2019. godini).
Zračna luka Split
Kao i obično, splitska je zračna luka u siječnju i veljači imala skroman promet u odnosu na ljetne mjesece, nakon što je globalna pandemija zahvatila i Hrvatsku, zračni je promet u Splitu gotovo stao. Ipak, u odnosu na druge hrvatske zračne luke na obali, Split je u špici sezone ipak imao određeni broj putnika, osobito u kolovozu, no brojke u postsezoni ponovno drastično padaju.
Zračna luka Split bilježi pad broja putnika od 79,58% u odnosu na 2019. godinu (674 366 u 2020. u odnosu na 3 301 930 putnika u 2019. godini).
Zračna luka Dubrovnik
Jedna od najvećih gubitnica u ovoj krizi svakako jest Zračna luka Dubrovnik. Zračna luka u travnju je bila zatvorena za promet, dok je isti u svibnju i lipnju bio vrlo loš. Porast broja putnika zabilježen je tek u srpnju i kolovozu, no nedovoljno kako bi se izbjegao veliki pad broja putnika. Iako je veliki broj kompanija letio prema Dubrovniku ovog ljeta, zrakoplovi su bili više prazni nego puni, što potvrđuje i statistika.
Zračna luka Dubrovnik bilježi pad broja putnika od 88,60% u odnosu na 2019. godinu (330 147 u 2020. u odnosu na 2 896 227 putnika u 2019. godini).
Zračna luka Pula
Pulska je zračna luka također zabilježila drastičan pad broja putnika. Promet je u 5 mjeseci ove godine bio vrlo nizak, a značajan rezultat nije ostvaren ni u samoj špici sezone.
Zračna luka Pula bilježi pad broja putnika od 89,60% u odnosu na 2019. godinu (83 503 u 2020. u odnosu na 777 568 putnika u 2019. godini).
Zračna luka Zadar
Promet je drastično pao i u Zadru, no ne toliko koliko u Puli, ove se dvije hrvatske zračne luke već nekoliko godina “natječu” u broju putnika te je razlika između njih razmjerno mala. Ipak, Zadar je 2020. godine prihvatio gotovo 40 tisuća putnika više od Pule.
Zračna luka Zadar bilježi pad broja putnika od 84,93% u odnosu na 2019. godinu (120 747 u 2020. u odnosu na 801 347 putnika u 2019. godini).
Zračna luka Rijeka
Riječka je zračna luka u 2019. godini napokon prešla brojku od 200 tisuća putnika, po prvi puta u svojoj povijesti. Ipak, brojke su u 2020. drastično pale s obzirom na to da je veliki broj prijevoznika odustao od uvođenja sezonskih linija prema ovoj zračnoj luci zbog utjecaja globalne pandemije.
Zračna luka Rijeka zabilježila je pad broja putnika od 86,22% u odnosu na 2019. godinu (27 680 u 2020. u odnosu na 200 841 putnika u 2019. godini).
Zračna luka Osijek
Zračna luka Osijek u 2020. godini imala je tek domaće PSO linije, kao i liniju Eurowingsa prema Stuttgartu, no samo u kolovozu, što je vidljivo i iz grafikona.
Zračna luka Osijek zabilježila je pad broja putnika od 85,72% u odnosu na 2019. godinu (6626 u 2020. u odnosu na 46 383 putnika u 2019. godini).
Zračna luka Brač
Bračka je zračna luka također zabilježila pad broja putnika u 2020. godini. Nešto značajniji broj putnika zabilježen je tek u srpnju i kolovozu, no također se radi o skromnim brojkama u odnosu na ljetnu sezonu 2019. godine.
Zračna luka Brač zabilježila je pad broja putnika od 83,05% u odnosu na 2019. godinu (4271 u 2020. u odnosu na 25 190 putnika u 2019. godini).
U 2020. manje od 2.2 milijuna putnika u svim zračnim lukama
Osam navedenih hrvatskih zračnih luka u 2020. godini prihvatilo je i otpremilo tek nešto manje od 2.2 milijuna putnika (2 172 163), dok je u 2019. godini u istima bilo gotovo 11.5 milijuna putnika (11 485 017)! Ukupni pad iznosi 81.09%
Promet u tri najveće hrvatske zračne luke, Zagrebu, Splitu i Dubrovniku, kontinuirano raste već godinama, no taj je niz prekinut globalnom pandemijom.
Tri spomenute zračne luke u 2019. godini imale su preko 9,6 milijuna putnika, dok su u 2020. zajedno zabilježile manje od 2 milijuna putnika (1 929 336). Porazna je i činjenica da je ostalih 5 hrvaskih zračnih luka u prošloj godini imalo 242 827 putnika, od čega je samo Zadar opslužio preko 120 tisuća putnika!
Brojke će u siječnju, veljači i ožujku 2021. godine očigledno nastaviti padati, a zatim bi, nadajmo se, hrvatske zračne luke trebale krenuti bilježiti slabi oporavak u broju putnika, piše Croatian Aviation.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!