Zagrepčani pronašli rješenje za inflaciju: “Ovdje hlače koštaju dva i pol eura!”

Ekonomija 06. velj 202419:53 0 komentara

Dok zbog inflacije neki jedva opstaju, njima biznis cvjeta. Trgovine rabljenom, second hand odjećom sve su popularnije među kupcima, posebice - mladima i tinejdžerima koji se trendu brze mode i konzumerizma sve više odupiru.

Kao jedan od bitnih razloga za kupovinu u second hand trgovinama kupci navode i ekološki čimbenik – s obzirom na to da prosječan Europljanin godišnje kupi 26 kilograma i baci 11 kilograma tekstila.

Sve od dva pa do 70 eura. A uz malo mašte i na akcijama, u ovoj trgovini rabljene odjeće, cijelu modnu kombinaciju možete kupiti za manje od deset eura.

“Hlače su dva i pol eura, lijepi kroj, crne obične hlače, onda dva i pol eura jedna zanimljiva, ajmo reći majica, zanimljiva sa ovak još jednim rockerskim štikom jedne kao jaknice, vestice što god može biti isto dva i pol eura, znači sedam i pol eura”, rekla je Marija Pavišić, suvlasnica second hand ZG.

Gotovo svi zagrebački second hand shopovi nabavljaju robu u inozemstvu i rijetko koji više otkupljuje odjeću. Jeftinije, kvalitetnije i – ekološki održivije, moto je njihovih kupaca.

“Ovdje često nađem što jednostavno ne mogu naći nigdje drugdje. Činim to sigurno jednom mjesečno”, kaže Zagrepčanka Matea.

Oni koji, osim niže cijene, traže i dizajnerski potpis – tu su trgovine vintage odjećom. Komadi kreacija od Žuži Jelinek do Murinih kaputa i bundi… mogu se naći već po cijeni od 50 eura. Kupaca, većinom mladih, kaže nam vlasnica Nidžara Mustafić, svake je godine za oko 30 posto više.

“Kod nas je najstariji odjevni predmet iz 1961., riječ je o haljini, ručni rad i kod nas dođe 22 eura. Sve je kupljeno od ljudi koji žive u regiji. Ljudi nas nazovu ili dođu ovdje, mi odemo pa na licu mjesta proberemo što nam se sviđa ili otkupimo cijeli ormar”, kaže Mustafić.

Nisu samo mladi ti koji se okreću održivom – suprostavljajući se konzumerizmu i brzoj modi poznatih svjetskih brendova. Zagrepčani to nimalo ne kriju.

“Život trebate shvaćati kao visko štrumf, iznenađenje. To je kao i posjet Hreliću, nikad ne znaš što ćeš naći.”

“Ljetos sam kupila pernatu jaknu za 25 eura, nisam ju skinula cijelu zimu.”

“Košulje! Mislim da je bilo euro ili… od eura do dva eura maksimalno!”

“Mogu izabrati prirodne materijale i napraviti nešto što je baš po meni i da je neobično, da nije šablona.”

Zagrebačka dizajnerica Morana Tomašević upravo je inspiraciju pronašla u održivosti. Tako će publici na reviji u svibnju predstaviti novu kolekciju krojenu iz starog trapera.

“U principu sam morala spajati dijelove traperica da bih mogla dobiti po kroju ono što sam željela.
Radi se o tri para traperica u jednom topu, ali je epic”, ističe Tomašević.

Retro i vintage sve je popularniji trend među mladima i na društvenim mrežama. Mia Uzelac na svom TikTok profilu svakodnevno objavljuje second hand kombinacije, sudjeluje u modnim buvljacima, a često ju pratitelji angažiraju i – kao privatnu stilisticu.

“Nudim neka tri, ajmo reći, okvirna boxa, svaki ima određenu količinu odjevnih komada u sebi i onda mi pratitelji ili putem maila ili na Pinterestu slože inspoboard, odnosno, inspiracije nekih outfita koje se njima sviđaju i po kojima ja onda tražim po second handu”, govori Uzelac.

Masovna proizvodnja odjeće i jednosezonski komadi razlog su zbog kojih je modna industrija postala drugi najveći zagađivač okoliša na planeti. Samo godišnje tekstilna industrija proizvede preko 90 milijuna tona otpada.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!