U organizaciji COTRUGLI Business School 9. veljače 2021. održan je panel „Navigating through a new business landscape“. Moderator panela bio je dr. Terence Tse, predavač na COTRUGLI Business School
Panel je okupio lidere vodećih kompanija: Fabris Peruško (Fortenova grupa), Jiří Dvorjančanský (A1 Hrvatska), Mihael Furjan (PLIVA Hrvatska), Romeo Collina (Zagrebačka banka), Sándor Fasimon (INA) i Zrinka Bokulić (Aminess hoteli i kampovi).
U uvodnoj riječi, Tse je istaknuo da iako ne znamo kako će se i kada odviti kraj pandemije, ono što je jasno je da se neke stvari neće vratiti na staro, zadržat će se online način rada, a cjepivo neće biti izlazna strategija.
Potom su panelisti podijelili izazove i prilike na koje su nailazili od početka pandemije do danas. Fasimon je istaknuo utjecaj na cjelokupnu naftno plinsku industriju od niske cijene nafte i plina pa do smanjene potražnje. Peruško je rekao da su prehrambene kompanije Fortenova grupe najviše osjetile posljedice pada turističkog prometa te višekratnog potpunog zatvaranja HoReCa kanala, dok je na trendove u maloprodaji, uz pad turizma, velik utjecaj imala promjena ponašanja potrošača koji su se naglo okrenuli Konzumovoj online trgovini, pa su u trenucima velike potražnje izazov bili logistički kapaciteti.
Iako je turizam doživio najveći udarac, Bokulić je konstatirala da ostvarene rezultate smatra uspješnima s obzirom na potpuni izostanak predsezone i postsezone. Uvriježeno mišljenje da je farmaceutska industrija pobjednik u ovoj krizi, Furjan je demantirao navodeći da se rast prihoda u prvom kvartalu 2020. dogodio zbog povećane potražnje preporučenih sredstava za očuvanje zdravlja tijekom epidemije, no s druge strane došlo je do pada potrošnje ostalih lijekova zbog smanjenog broja liječničkih pregleda. Jedini koji su ostvarili očit rast su tvrtke koje proizvode cjepiva. Pozitivniju perspektivu pružio je Dvorjančanský istaknuvši da je prosječan pad prihoda telekomunikacijskog sektora u Europi u rasponu od 0 do 5%, a to se očitovalo u kategoriji B2B, međutim, s rastom podatkovnog prometa rasla je i svijest o važnosti ulaganja u telekomunikacijsku infrastrukturu i digitalizaciju industrije.
Collina je istaknuo da je njihov prioritet zaštita očuvanja zdravlja radnika i komunikacija s klijentima pri čemu su nastojali izaći u susret fizičkim i pravnim osobama kroz određene oblike moratorija na njihove financijske obveze. Diskutirajući o prilikama koje je kriza donijela, Fasimon je naglasio kako su krizu vidjeli i kao priliku te su uveli promjene u modelu poslovanja kako bi zadržali stabilnost i usmjerili se prema održivoj budućnosti te se prilagodili novim zahtjevima svojih klijenata, a Bokulić je dodala da su situaciju iskoristili i za reviziju internih procesa. S obzirom da njihovo poslovanje uključuje maloprodaju hrane koja sa stajališta svježine, kvalitete i zdravlja traži drugačiju manipulaciju, Peruško je istaknuo da se u online prodaji suočavaju s drugačijim izazovima od ostalih.
Brza prilagodba, očuvanje dobrobiti fizičkog i mentalnog zdravlja te zdrav humor ključni su faktori koji pomažu premostiti krizu, složili su se Peruško, Collina i Dvorjančanský.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!