Za 130.000 kuna možete postati sretni i ponosni vlasnik Mazde CX-3, jako privlačnog crossovera s kojim je teško ostati nezamijećen. Testirani model košta skoro dvostruko više nego osnovni, a kao što u većini slučajeva biva, najbolji, ili bolje reći, najmudriji odabir se krije negdje u sredini.
U Hrvatskoj je moguće birati između 17 različitih opcija Mazde CX-3, ovisno o motoru, mjenjaču, pogonu ili opremi. Testirani CX-3 je u samom vrhu ponude, ali želite li iskrcati još više novaca preostaju samo dizelska i benzinska opcija s automatskim mjenjačem.
U vožnji je CX-3 vrlo zabavan automobil. Uopće nemate osjećaj da vozite mali SUV nego kao da uživate u sportski orijentiranom kompaktu. U eri turba i downsizinga Mazda je odlučila ići kontra svih nudeći benzinac većeg obujma bez turbo punjača. Zato je Mazda pouzdanija od Mercedesa, BMW-a i Audija.
Odlučite li se za CX-3 s pogonom na sve kotače dobit ćete četiri litre manji spremnik za gorivo. Obujam od 44 litre ne pruža baš neku autonomiju, pogotovo u kombinaciji dvolitrenog motora, pogona na sve kotače i gradske vožnje. No, imalo je to i svoju dobru stranu, a to je komunikacija s djelatnicima na benzinskim postajama i ostalima koji su se tamo zatekli. Prema njihovim komentarima Mazda je napravila izvrstan posao. Nije bilo niti jedne reakcije koja nije bila oduševljenje izgledom, stilom dizajnom. Dynamic plava Mica boja karoserije i bijelom kožom obložena sjedala sviđaju se ljepšem spolu. Ni muški nisu ravnodušni na sportski dinamičan dizajn i najviše su impresionirani 18 colnim kotačima, ali i motorom od 150 KS u kombinaciji s pogonom na sve kotače.
Veliki mali automobil – Mazda 2 je osnova
Manje upućenima je teško povjerovati da je osnova za CX-3 gradska Mazda 2 jer se Mazdin najmanji CX na prvu doživljava kao ozbiljan, što i je, ali i kao obiteljski auto, što baš i nije u potpunosti.
Mazda CX-3 je prije gradski šminker za samce, samice, parove bez djece i, ako baš hoćete, mladi par s jednim djetetom. Prema vanjskim dimenzijama CX-3 uopće nije mali auto i 4275 mm koketira s kompaktnom klasom. No, Mazdini dizajneri su napravili dobar vizualni trik pa se ta duljina može zahvaliti velikom i masivnom prednjem kraju s dominantnom peterokutnom maskom. Unutrašnjost je veličinom ipak mnogo bliža Mazdi 2 nego Mazdi 3, mada moramo reći da je osjećaj u vožnji ipak bliži “trojki”.
Od “dvojke” je preuzeta ploča s instrumentima. Ispred vozačevih očiju dominira velik brojač okretaja u čijem je kućištu i digitalni brzinomjer. Za još manje skretanje pogleda s ceste služi head-up zaslon na kojem se mogu očitati važne informacije za vožnju i sigurnost. Tako je u opremi Revolution i Revolution Top. Neobičnost su tri okrugla otvora ventilacije, ali kad se malo bolje pogleda tu je i četvrti kvadratnog oblika, nešto manji i vješto zakamufliran u armaturu.
Rukovanje audio sustavom, navigacijom i telefonom je vrlo jednostavno
Unutrašnjost izgleda sjajno. Uređena je pomalo minimalistički, moderno, ali i luksuzno što je zasluga najbogatijeg paketa Revolution Top. Nalazimo više luksuza u obliku bijelih kožnih sjedala s crnim baršunastim umetcima, obloga na vratima od Alcantare, umetaka od bordo kože na središnjoj konzoli i vratima te bijele kožne trake koja se proteže armaturom od središnje konzole do desnog otvora ventilacije. Ima i solidne imitacije karbona za isticanje sportskog karaktera.
U CX-3 se ne sjedi visoko i to nam se dopalo. Mogućnosti podešavanja upravljača i sjedala su izdašne i lako je naći najpogodniji položaj za vožnju. Tek smo se malo mučili s namještanjem naslona zbog previše unatrag smještene i pomalo grube poluge. Sjedala su udobna, možda bi mogla biti malo više sportski profilirana. Umetak od baršuna smanjuje klizanje po sjedaćoj površini.
Na sredini armature je 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Funkcije se mogu birati i kontrolerom smještenim na tunelu između prednjih sjedala. Rukovanje audio sustavom, navigacijom i telefonom je vrlo jednostavno. Svih osam GB glazbe na USB sticku je očitano besprijekorno, a snalaženje među folderima je intuitivno i jednostavno. Osim utora za SD karticu s navigacijom Mazda nudi i dva USB ulaza. Kombinacija zaslona osjetljivog na dodir i prepoznatljivih Mazdinih kružnih prekidača ventilacije funkcionira dobro.
CX-3 je poseban auto koji će, bez obzira na izvedbu usrećiti svoga vlasnika
Preglednost prema naprijed je odlična, ali prema natrag je prilično loša. Razlog tome su vrlo mali bočni prozori i usko staklo na vratima prtljažnika. Maksimalnu pomoć pri praćenju situacije iza CX-3 pružaju odlični retrovizori i širokokutna kamera pomoću koje se može parkirati milimetarski točno i sigurnije voziti unatrag.
Prostranosti na prednjim sjedalima nama prigovora, dok je otraga pomalo klaustofobično zbog već spomenutih malih staklenih površina. Ima mjesta za glavu no koljena će udarati u naslon prednjih sjedala sjede li naprijed imalo više osobe. Za treću osobu bit će mjesta tek na vrlo kratkim relacijama. Da, to je nasljeđe Mazde 2 i vanjski izgled CX-3 može sugerirati veću unutrašnjost, ali realnost je ipak nešto drukčija. Prtljažnik nudi tek 350 litara obujma, u Revolution Top izvedbi još manje, ispodprosječnih 287 litara zbog Bose ozvučenja. Znači, odabarete li najbogatiji paket opreme dobit ćete četiri litre manji spremnik za gorivo i 63 litre manji prtljažnik, ali i cijeli niz tehnoloških igračaka koje ćete više ili manje koristiti, od head-up zaslona, preko prilagodljivog sustava prednjih svjetala i automatskog upravljanja dugim svjetlima do sustava nadzora mrtvih kuteva i inteligentnog sustava kočenja u gradskoj vožnji. Ima toga još, pogledajte detaljan spisak opreme na Mazdinoj web stranici.
TESTOVI AUTOMOBILA:
Vrlo zabavan automobil – Sjajan motor
U vožnji je CX-3 vrlo zabavan automobil. Uopće nemate osjećaj da vozite mali SUV nego kao da uživate u sportski orijentiranom kompaktu. Testni CX-3 je pokretao dvolitreni, pazite sad, atmosferski benzinski motor snage 150 KS. Mazda nudi isti motor i s 30 KS manje. Dakle, u eri turba i downsizinga Mazda je odlučila ići kontra svih nudeći benzinac većeg obujma bez turbo punjača. Motor linearno vuče već od 2000 do crvenih 6500 okretaja uz isto takvo, linearno pojačavanje buke, ali zapravo ne možemo govoriti o negodnoj buci nego o uhu dragom i zdravom zvuku moćnog benzinca. Motor nije potrebno stalno “vrtiti” do crvenoga, ali svaki puta kad to učinite radite si pravi gušt. Bez obzira na snagu i stalan pogon na sve kotače potrošnja nije previsoka i nikako nije razlog zašto ne kupiti CX-3 s ovim motorom. U šestom stupnju prijenosa možete pri 4000 o/min voziti 165 km/h. Pri 130 km/h okretaji su za 1000 niži. Najmanja potrošnja je 6,4 l/100 km, ako vozite 100 km/h pri 2400 o/min.. U gradu se može proći s između 9,2 i 10,3 litre, dok će oštra vožnja popiti oko 12 litara benzina. Test smo završili s ugodnih 7,4 l/100 km.
Izvrstan upravljač – Vrhunske kočnice
Osim dobro proračunatih stupnjeva prijenosa koji pomažu manjoj potrošnji goriva, rukovanje ručicom je ugodno. Još bolji je upravljač kojeg odlikuju preciznost i komunikativnost. CX_3 se može vrlo precizno voziti kroz zavoje, agilna je što posebno cijenimo u gradskoj vožnji. Skretanja i prestrojavanja pravi su užitak. Ovjes je tvrdo podešen i zbog toga je CX-3 zabavna uz oštru upravljivost. Nekima će možda biti pomalo neudobna, posebno na većim neravninama, čemu svoj doprinos daju i veliki 18-colni kotači. Ipak, CX-3 je negdje na pola između sportskog ovjesa koji “izbija bubrege” i udobnog. Za mali auto je CX-3 dosta profinjena bez jakih šumova vjetra, dok se ovjes čuje tek na većim neravninama. Ljubitelji sportske vožnje bit će sigurno zadovoljni nakon jurnjave zavojima. No, treba li za to baš 150 KS i pogon na sve kotače?
Kome je namijenjen ovaj automobil?
Mazda CX-3 je poseban auto koji će, bez obzira na izvedbu i cijenu usrećiti svoga vlasnika. Temeljen je na gradskoj Mazdi 2 i ne možemo ga preporučiti kao pravi obiteljski automobil. Jasno je to kad se pokušate smjestiti na stražnju klupu. Uz jači motor snage 150 KS ide isključivo pogon na sve kotače. Mišljenja smo da za ovaj auto AWD nije nužan. Dobar, ali ne i nužan. S druge strane čini se da motor ipak nije tako brz kako smo od 150 KS očekivali. Razvija sasvim solidnih 200 km/h i do “stotke” ubrzava za 8,7 sekundi. To je sasvim u redu, ali očekivali smo više osjećaja brzine i eksplozivnosti. Stoga smo zavirili u tehničke podatke. Zanimanje je pobudio G120. To znači manje konja, za nemalih 30, ali iznenađuje podatak o najvećem momentu, 204 Nm pri 2800 o/min za oba motora.
U Mazdi CX-3 bih radije imao samo prednji pogon pa je onda G120 jako zanimljiv. Do 100 km/h ubrzava samo 1,2 sekunde sporije nego G150 s ručnim mjenjačem. I krajnja brzina je niža za nevelikih 13 km/h. Potrošnja je, jasno, na strani G120. I sukladno tome emisija CO2. I trošarina je na strani G120. Hm, uz G120 se ne može dobiti Revolution Top oprema nego samo Revolution. Razlika je u nekim tehnološkim igračkama, zanimljivim i korisnim, ali bez kojih se može.
I na kraju dolazimo do cijene. Testirani CX-3 košta 225.718 kuna jer se doplaćuje metalik boja. G120 Revolution bez metalik boje 178.968 kuna. I isto dobijem bijelu kožu, dvije ispušne cijevi, prednji pogon i 18 colne naplatke koji će mi isprazniti novčanik prilikom kupnje zimskih guma. Ali sam dobio privlačan auto za 45.000 kuna manje od testiranog. Razmišljao sam da želim mnoštvo opreme i Revolution je logičan odabir, ali uz malo skromnosti i razuma CX-3 može biti garaži za 130.000 kuna. Da ne bi bilo zabune, testirani CX-3 G150 AWD Revolution Top je prava zabavna igračka iz koje se teško izlazi. I sigurno će vas svaki dan netko pitati nešto vezano uz auto. I najjednostavnije je nakon divljenja sugovornika reći, da, auto ima baš sve.
Drugo mišljenje:
Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.Net
Upravo ovaj motor smatram odličnim izborom za CX-3 jer raspoloživu snagu iskorištava odlično. Snažno vuče već od nižih okretaja, a na zahtjevnoj testnoj ruti prosječno mi je trošio 6,1 l/100 km. Za one koji puno voze idealan je dizelski SkyActiv-D 1,5 razvija 105 KS. Troši skromnih 4,0 l/100 km. Inteligentan pogon na sva četiri kotača je skoro savršen. SkyActiv šasija dala je velik doprinos upravljivosti i stabilnosti, koja je za čistu desetku!
Mazda CX-3 odlično je pogođeni crossover koji nudi brojne kvalitete – pa ne čudi ni da za nju golemi interes kupaca bilježe hrvatski trgovci.
Dinamične vanjske linije diktiraju i izgled ergonomski uzorne putničke kabine. Uz visoku kvalitetu materijala i izrade, head up display u ovu klasu unosi dašak luksuza, a Mazda CX-3 donosi i najnovije i-Activsense sustave za povećanje aktivne sigurnosti, pa joj mogu delimično oprostiti slabije rezultate na pasivnoj zaštiti (EuroNCAP: 4 zvijezdice).
Mazda je pouzdanija od Audija i BMW-a
Na udobnim, najboljim u klasi prednjim sjedalima prostora ne manjka, no stražnja je klupa je osrednja. Ako imate veliku obitelj, morate kupiti Mazdu CX-5. U Mazdi su izgleda na sve mislili.
Ovjes je u odnosu na dizelske modele tvrđi, pa vožnja po neravninama nije najudobnija ni na prednjim sjedalima. Zauzvrat, ulasci u zavoje su precizni i čisti, a naginjanja karoserije jedva primjetna. Upravljač je precizan, a kočnice savršeno grizu i dozvoljavaju učestala oštra kočenja bez ikakvog traga na papučici.
Mazda grabi velikim koracima naprijed, globalno i u Europi bilježeći samo uzlazne prodajne brojke. Nudi bolju pouzdanost od Mercedsa, Audija i BMW, a takva joj je i kvaliteta izrade. Njemački TUV i ADAC tvrde da je Mazda broj jedan kada je pouzdanost u pitanju. Da li treba vjerovati Njemcima? Ja smatram, da je vama ipak sigurnije da se opredelite za VW Tiguan (akcijske cijene mogu biti odista povoljne) ili Opel Mokku, to su omiljeni krosoveri u Hrvatskoj, i uvek sigurna kupnja. Njemački automobili su ipak njemački automobili. Meni se osobno više dopada Opel Mokka, iako je Mazda CX-3 u skoro svemu bolji i kvalitetniji automobil, ali tko još kupuje auto da mu traje 10 godina? Mislite o tome, i dajte prednost automobilu koji vam se dopada.
PREDNOSTI
Zanimljiv i originalan dizajn, srednji paket opreme bogatiji nego kod konkurencije.Najbolji krosover u ovoj klasi. Vrhunska kvaliteta izrade. Konkurentna cijena. Odlična servisna mreža u Hrvatskoj. Najbolji upravljač. Mogućnosti podešavanja upravljača i sjedala su izdašne i lako je naći najpogodniji položaj za vožnju. Odlična ergonomija, vrlo udobna predna sjedala. Zabavan je i stabilan u vožnji na limitu. Odlična trakcija. Unutrašnjost izgleda sjajno. Uređena je pomalo minimalistički, moderno, ali i luksuzno. Odličan motor. Kočnice otporne na fading vrlo se teško pregrijavaju. Vrhunska završna obrada. Niži troškovi za kasko osiguranje nego kod Audija. Jeftiniji rezervni dijelovi od VW-a. Auto je Made in Japan.
NEDOSTACI
Dobio je 4 zvjezdice, ukupni rezultat od 85%Mazdu CX-3 ne svrstava u red najsigurnijih krosovera – to mu je najveća mana!Paleta motora je ipak skromna, u ponudi nije ni jedan agregat s radnom zapreminom manjom od 1.2 litra. Samo prosječna nosivost kvari odličan dojam. Mali spremnim za gorivo. Obujam od 44 litre ne pruža baš neku autonomiju. Osnovni paket opreme je za ovu klasu nedovoljno bogat. Ovjes je u odnosu na dizelske modele tvrđi, pa vožnja po neravninama nije najudobnija ni na prednjim sjedalima. Stražnja klupa je osrednja. U gradu se može proći s između 9,2 i 10,3 litre, dok će oštra vožnja popiti oko 12 litara benzina. U odnosu na Captur i Juke sa modernim benzincima, ipak previše.
Cijena: od 130.468,80 kuna
DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina 4.278 mm
Širina 1.765 mm
Visina 1.535 mm
Međuosovinski razmak 2.570 mm
Prtljažnik 287/1.197 l
Masa 1.310 kg
MOTOR SPECIFIKACIJE
Obujam 1.998 ccm
Snaga 110 kW (150 KS) pri 6.000 o/min
Okretni moment 204 Nm pri 2800 o/min
PERFORMANSE SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 8,7 s
Maksimalna brzina 200 km/h
Potrošnja (tvornički podatak) 6,4 l/100 km
Potrošnja na testu 7,4 l/100 km
EuroNCAP crash test 4 zvjezdica
OCJENE (od 1 do 5)
Prosječna ocjena: 4,4
Dizajn: 5,0
Sigurnost: 3,0
Motor i mjenjač: 5,0
Performanse: 5,0
Potrošnja: 4,0
Cijena i garancija: 5,0
Udobnost: 4,0
Ponašanje u vožnji: 5,0
Kvaliteta i pouzdanost: 5,0
Ponuda prostora: 3,0
_______________________________________________________________________
Opći dojam: 5,0
Paleta motora: 3,5
Mogućnost daljnje prodaje: 4,0
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.