U moru velikoserijskih i uglavnom bezličnih automobila koji se svakodnevno izbacuju na tržište, traži se nešto drugačije. Nitko ne želi biti uniformiran i imati isti auto kao i susjed i njegov susjed i kakav ima još pola ulice.
Stoga, u zadnjih par godina proizvođači pokušavaju, s više ili manje uspjeha ponuditi nešto drugačije, nešto osebujno i po mogućnosti s puno mogućnosti personalizacije da se istaknete u masi.
Tako je Citroën prije nekoliko godina pokrenuo liniju DS po ugledu na svoju slavnu DS liniju iz 50-ih i 60-ih godina, kada su „žabe“ bile pojam luksuza i udobnosti, ali i avangardnosti francuskog proizvođača. S linijama DS 3, DS 4 i DS 5 ponuđeni su drugačiji automobili kakve bi trebali kupovati individualci koji se žele istaknuti u društvu. Na nekim tržištima je to polučilo izniman uspjeh (čitaj bogatijima, poput Velike Britanije) dok je u siromašnijim sredinama teško opravdati poveću cijenu za auto koji je u osnovi ipak jedan Citroën. Da bi se izbjegao takav imidž, DS je izdvojen kao brend i sada stoji zasebno u portfelju PSA grupacije.
Danas je pred nama srednji DS, namijenjen mladim obiteljima ili individualcima koji žele kompakt više sjedeće pozicije, izdignute karoserije kao u pravim crossoverima (iako ne nudi pogon na sve kotače), dinamičnih linija, velikih 19 colnih kotača i iznimno atraktivne kabine. No, za razliku od mainstream modela poput C4, DS 4 ima dosta kontradikcija u svom nastupu. Neke su dobre, a neke ne, no više o tome u nastavku.
Dobre strane su definitivno atraktivna karoserija. Mišićav izgled nagoviješta sportski dojam u vožnji i to stoji. Sjajan HDi motor od dvije litre razvija 150 KS, ali čini se kao da ima puno više, jer jednostavno žudi za bržom vožnjom i puca od snage. Zahvaljujući ogromnim kotačima obuvenim u vrhunske Michelin gume, vožnja ovim DS-om izmamit će osmijeh na lice svakome tko voli pojuriti. Još da je ručni mjenjač barem malo pouzdaniji dojam bi bio još bolji, ali već smo se umorili od kritiziranja tog sklopa na autima iz PSA grupacije. No, i takav je još uvijek puno bolja opcija od bilo kojeg robotiziranog automatika kakve su nudili.
Upravljač je prelagan, kočnice preosjetljive, ali snažne i pouzdane, i time će ono što smo prije pohvalili vezano uz motor i vožnju biti uspješno anulirano.
Ako vam jurnjava nije visoko na listi prioriteta, uživat ćete u lijepom uređenju karoserije. Obilje kože gdje god vam oko seže djeluje vrlo „posh“, kao i sam izgled komandne ploče i središnje konzole. Šteta je samo što bez obzira na obilje šminke ipak nemate osjećaj solidnosti i kvalitete izrade kakav nude njemački ili japanski proizvođači. Tiče se to same kvalitete sklapanja interijera, ali i karoserije jer se već i pri penjanju na uzdignut rubnjak osjeti i čuje uvijanje karoserije, što nikako ne pridonosi premium ambicijama DS 4.
Smještaj sprijeda je solidan, pozicija vozača je vrlo dobra i čim osjetite volju i snagu motora, dobit ćete želju za jurnjavom. Straga je situacija bitno drugačija i ako imate djecu veću od vrtićkog uzrasta, bit će im tijesno. Ne samo to, nego nećete moći ni otvoriti prozore na stražnjim vratima. No, ni to nije najgora stvar, već rub stražnjeg prozora koji strši 20 centimetara van kada otvorite vrata i vrlo često ćete lupiti sami sebe u prsa kada ih otvarate, a da ne spominjemo opasnost da vlastitom djetetu razbijete nos ili napravite još nešto gore. Čemu ovaj zaista nebulozan detalj nikome nije jasno. Dizajneri često znaju podrediti funkcionalnost formi, i nemamo ništa protiv ako to rezultira nečim lijepim, ali bezopasnim, no ovakvo ugrožavanje zdravlja djeteta ili samog sebe je jednostavno neprihvatljivo.
Sama vožnja je više nego solidna. Tvrd ovjes ne dozvoljava naginjanje karoserije, a ljepljive gume drže DS4 u zavojima kao na tračnicama. No, takav ovjes znači da u gradu nema ni U od udobnosti kakvu očekujete od jednog Citr… DS-a pa svaka vožnja izvan savršeno ispeglanih prometnica trese karoseriju, dok na rupama i poprečnim neravninama poskakuje i lupa.
Ako vam se sviđa vizualno, onda možda razmišljate i o kupnji. Recimo koju i o cijeni. Osnovni već bogato opremljeni DS 4 Sport Chic s ovim motorom košta nemalih 231.548 kn. S Denon sound paketom, kamerom za vožnju unazad, kožnim interijerom kakav vidite, 7“ navigacijom i kamerom za hod unazad cijena raste na 294.127 kn. Za tu količinu novca možete birati među odličnim SUV modelima japanskih proizvođača, ako volite izdignutu karoseriju i pogon na sve kotače. Možete birati i vrlo sportske kompakte poput sjajnog Peugeot 308 GTI s 270 KS i jednako bogatom opremom za manje novaca, pravih pet vrata i pričom koja drži vodu.
Svi navedeni koštaju jednako ili manje od testiranog DS 4 i sigurno bolje drže vrijednost. Ali ako se želite istaknuti u mnoštvu, možda odaberete i DS 4. Ima svojih dobrih strana, ali ima i nedostataka, pa ako ste pali na njegov šarm, preporučamo neki leasing, jer ćete kod prodaje inače izgubiti jako puno.
Motor: 2.0 TD
Snaga: 150 KS
Ok.moment 370 Nm
0-100 km/h: 9.6 s
Vmax: 207 km/h
Potrošnja: grad 7.2, otvoreno 5.5, prosjek 6.2
CO2: 106 g/km
Cijena testiranog modela 294.127 kn