Nova pravila Europske unije mogla bi značajno podići cijene novih automobila u Hrvatskoj, osobito onih koje hrvatski građani najviše kupuju.
Razlog za to je što će se prostrožiti mjerenje emisija CO2, pa će na hrvatskom tržištu porasti i trošarine koje se računaju i temeljem tih emisija. U to su uvjereni članovi saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu koji su zato početkom svibnja uputili dopis Ministarstvu financija.
U dopisu Odbor “izražava konstataciju da će uslijed promjene metodologije za izračun emisija CO2 doći do poskupljenja cijena osobnih vozila, što će u konačnici destimulirati hrvatske građane u kupnji novih osobnih vozila te negativno utjecati na sigurnost cestovnog prometa”, potvrdili su Za Novi list iz službe za medije Hrvatskog sabora.”
U skladu s tim, članovi Odbora uputili su zahtjev Ministarstvu financija – Poreznoj upravi za usklađenjem trošarina kako ne bi došlo do porasta cijena novih osobnih vozila, a naročito onih koji su najčešći na hrvatskim cestama.
Promjena kategorije
“Dopisom se nadalje primatelja moli za razmatranje iznesenog problema, za prijedlog odgovarajućeg rješenja i dostavu očitovanja”, navode u odgovoru, dodajući da očitovanje očekuju “u najkraćem mogućem roku”.
I u zaključku sa sjednice Odbora upozorava se na mogućnost poskupljenja osobnih vozila “zbog toga što sustav oporezivanja motorna vozila svrstava u porezne razrede i temeljem emisija CO2”. Pritom Odbor napominje da nema ništa protiv prijedloga nove EU uredbe – o kojem su raspravljali i koji bi trebao pridonijeti smanjenju štetnih emisija – nego ih brinu samo trošarine.
Na potencijalni problem s trošarinama na sjednici Odbora upozorio je SDP-ov zastupnik Saša Đujić tijekom rasprave o hrvatskom stajalištu o novoj EU uredbi.
“Stroža mjerenja znače da će svi automobili imati više emisije CO2. Najniža klasa auta ući će u viši razred i to će značiti značajno poskupljenje”, kazao je jučer Đujić koji očekuje da će Ministarstvo financija “korigirati razrede kako bi vozila i po novom mjerenju ostala u istim razredim”. Na taj način “nema nikakvog troška”, kazao je u četvrtak SDP-ov zastupnik, jer bi “trošarine ostane iste kao dosad”.
Iz Carinske uprave potvrdili su da su primili dopis saborskog Odbora te da pripremaju odgovor na njega. “Nesporno je da WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) predstavlja unaprijeđeni način testiranja, koji će osigurati daleko točnije podatke o stvarnoj potrošnji goriva i emisijama CO2, čime će i kupci motornih vozila, odnosno potrošači raspolagati jasnijim pokazateljima kod odluke o kupnji”, dio je odgovora Carinske uprave.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.