Potražnja za automobilima u Europi snažno je ubrzala u kolovozu, izvijestila je u srijedu udruga europskih proizvođača automobila ACEA, pripisujući neuobičajen ljetni skok popustima uoči uvođenja strožeg testa emisija ispušnih plinova.
U kolovozu je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrirano 1,13 milijuna novih automobila, čak 31,2 posto više nego u istom mjesecu prošle godine, utvrdili su u ACEA-i.
“Najvjerojatnije je objašnjenje iznimnog rasta uvođenje novog WLTP testa koji se od 1. rujna primjenjuje pri registraciji svih novih automobila. Zbog toga su neki proizvođači automobila ponudili vozila koja nisu testirana po WLTP-u ponudili po iznimno atraktivnim cijenama”, tumače u ACEA-i.
Od ovog mjeseca automobili u Europskoj uniji moraju zadovoljiti standarde koji se provjeravaju novom Svjetskom procedurom harmoniziranog testiranja lakih vozila (WLTP).
ACEA je u današnjem izvješću objavila i podatke za srpanj, prema kojima je prodaja u tom mjesecu na godišnjoj razini uvećana 10,5 posto, uz registriranih 1,28 milijuna novih autoobila.
Ističu da je u kolovozu zahvaljujući popustima u mnogim zemljama EU-a i na pet vodećih tržišta zabilježeno dvoznamenkasto povećanje broja registriranih novih automobila.
Najviše je među pet vodećih tržišta u kolovozu poskočila prodaja u Španjolskoj, za 48,7 posto. Slijede Francuska sa 40,0 posto i Njemačka s 24,7 posto.
Nakon više mjeseci slabih rezultata, snažno je u kolovozu porasla i prodaja u Velikoj Britaniji, za 23,1 posto. U srpnju uvećana je za mršavih 1,2 posto.
U cijeloj skupini ‘starih’ članica EU-a prodaja novih automobila uvećana je u kolovozu 28,1 posto, uz registriranih 980.677 novih automobila.
U ‘novoj’ Europi njezin je rast bio dvostruko snažniji, uz registriranih 99.367 novih automobila.
U Hrvatskoj je u kolovozu prema podacima ACEA-e registrirano 3.190 novih automobila, 32,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U srpnju njihov je broj porastao za 43,7 posto, na 5.719 novih automobila.