Vozili smo: Jeep Renegade N

Auto 19. stu 201809:43 > 09:51
Promo

Kada je FCA grupacija 2011. kupila koncern Chrysler i u tom paketu dobila i posrnuli Jeep, vjerojatno ni najoptimističnije prognoze nisu očekivale rezultate kakve sada bilježi najpoznatija off-road marka.

Sa 110.000 vozila koliko je Jeep prodao navedene 2011. nakon temeljite obnove, Jeep je za svega sedam godina stigao na 1.900.000 prodanih vozila. 18 puta više prodanih vozila nikako ne mogu biti slučajnost, već rezultat promišljene strategije pokojnog Sergia Marchionnea.

Prije četiri godine krenulo je buđenje pojavom modela Renegade. Slavno ime ovaj put nije krasilo punokrvni off-roader već SUV koji se naravno dobro snalazio u gradu zahvaljujući skromnim dimenzijama i štedljivim motorima ali u varijantama sa pogonom na sve kotače nudio je i sve što se očekuje od jednog Jeepa. Vrh ponude za one najzahtjevnije po tom pitanju bio je famozni Trailhawk, sa dodatno podignutom karoserijom i još više off-road sposobnosti kojima malo koji terenac može parirati.

Dok svi ostali proizvođači za ovu kategoriju zapravo nude crossovere koji svoje korijene vuku iz gradskih automobila, kod Renegadea to nije slučaj već je od početka bio zamišljen kao SUV. Uz karakterističan i prepoznatljiv Jeep dizajn nije trebalo dugo da ga europska tržišta prihvate pa je tako prošle godine prodano 80.000 komada.

Sa obnovljenim modelom nije se išlo u pretjerane izmjene osim estetskih i po pitanju opreme. Oblik je gotovo nepromijenjen, ono što se vidi je razlika u svjetilma koja su sada LED tehnologije dok je unutra glavna razlika osjetno poboljšani infotainment sustav sa velikim ekranom (7“ ili 8.4“) osjetljivim na dodir.

Na novom Renegadeu i dalje je istaknuta ta savršena kombinacija značajki prikladnih za gradsku vožnju ali i off-road. Terenske sposobnosti ovog modela bile su i ostale vodeće u segmentu. Može se dobiti u dvije osnovne konfiguracije – pogonom na prednje i pogonom na sva četiri kotača. Opremljen je s dva sustava pogona na sva četiri kotača, sustavom za isključenje stražnje osovine, sustavom za regulaciju trakcije Selec-Terrain, sustavima za pomoć pri kretanju na uzbrdici i za pomoć pri kretanju nizbrdo.

Promo

Njegove 4×4 sposobnosti najbolje se vide kod Trailhawka, verzije posebno osmišljen za „off-road” vožnju i sa karakterističnim stilskim i tehničkim značajkama.

Tehničke novosti su potpuno novi benzinski turbo motori zapremine 1.0 (tri cilindra) i 1.33 litre (četiri cilindra) te snagama 120 i 150 KS. Prvi se nudi u varijanti sa prednjim pogonom i ručnim mjenjačem od šest stupnjeva dok je drugi u ponudi također sa pogonom na prednje kotače ali i automatskim DDCT mjenjačem sa dvije spojke. Postoji i jača verzija istog motora od 180 KS koja dolazi samo u verziji s pogonom na sve kotače. Novi motori zadovoljavaju najstrožu normu Euro 6/D i imaju filter krutih čestica. Jeep ipak nije odustao od dizela pa će tako u ponudi biti i odlični 1.6 litreni dizelaš od 120 KS sa ručnim mjenjačem ili DDCT mjenjačem i prednjim pogonom te dvolitreni agregat u varijantama od 140 i 170 KS sa ručnim mjenjačem ili u top verziji sa devetbrzinskim ZF-ovim automatikom i naravno pogonom na sve kotače.

Recimo još da sva Jeep vozila dolaze sa petogodišnjim jamstvom ili 120.000 km. Cijene su dugo pregovarane sa proizvođačem ali očito se isplatilo jer je sada slično motorizirani Renegade (120 KS prednji pogon) sa bogatijom opremom jeftiniji 26.500 kn od starog modela. Cijene kreću od 155.370 kn za 1.0 (120 KS) s prednjim pogonom i opremom Sport, preko vjerojatno najisplativije varijante Longitude sa istim motorom i pogom ali bogatijim paketom opreme za svega 159.930 kn. Vrh ponude i dalje je rezerviran za Trailhawk za 293.947 kn.

Promo
Promo
Promo
Promo
Promo
Promo
Promo
Promo