U moru današnjih kvazi-terenaca malo je onih koji imaju tradiciju pravih off-roadera. Zapravo, može ih se nabrojati na prste jedne ruke, Mercedes G, Land Rover Defender, Lada Niva i naravno - Toyota Land Cruiser.
Kroz desetljeća svi su (osim Lade) bitno unaprijeđeni po pitanju opremljenosti i sigurnosti pa tako ovaj Land Cruiser košta preko 700.000 kn. To je ozbiljan novac i za to se mogu kupiti i puno šminkerskiji auti, no nijedan od njih neće vas dovesti tamo gdje može Land Cruiser.
Dizelaš od 2.8 litara jedini je motor u ponudi. Razina opreme je već druga stvar, ali u najskupljoj Toyoti teško ćete se osjetiti zakinutim za bilo što, posebno u top modelu zvanom Premium. Kako je riječ o pravom terencu, Land Cruiser na vagu donosi skoro 2.4 tone. Pozamašne dimenzije petvratne izvedbe garancija su raskošne kabine pa će i najrazmaženiji imati dovoljno mjesta. Jedna od dosadašnjih zamjerki bila je nedovoljno prestižna kabina. Svaka generacija išla je u smjeru poboljšanja, ali sada je to sasvim drugi nivo. Srebrna središnja konzola, kao i okretni selektori pogona i visine karoserije izgledaju kao na skupim hi-fi uređajima. Kad smo već kod toga, recimo da je u Land Cruiser ugrađen JBL audio sustav s ni manje ni više nego 14 zvučnika, a za zabavu putnika na stražnjoj klupi brine se ekran smješten u krovu.
Prvo što smo primijetili kada smo upalili motor je potpuni izostanak dizelskog kloparanja koji je nažalost karakterizirao sve prijašnje modele. Četiri cilindra velike zapremine i dizel kombinacija su s kojom se na to moralo računati i gdje je Toyota gubila u odnosu na slične primjerke drugih proizvođača s pet, šest ili više cilindara. Nekim čudom Toyotinim je inženjerima sada uspjelo izolirati od putnika 99% buke motora. Razlika u odnosu na prošli model je drastična. Materijali su kvalitetni i high-tech izgleda.
450 Nm, koliko razvija motor kada je u kombinaciji automatski mjenjač, dovoljno je da Land Cruiser ne djeluje tromo. Ipak, ne treba očekivati čuda jer 177 KS na dvije i pol tone sigurno nisu garancija sportskih performansi. Nešto više od 12 sekundi koliko mu treba do stotke možemo nazvati adekvatnom brojkom, ali ništa više od tog.
Visoka karoserija, a time i pozicija sjedenja daje admiralski osjećaj pa ako ste u Land Cruiser pristigli iz nekog kompakta, imat ćete osjećaj da ste se našli za upravljačem tankera. Na gabarite se treba priviknuti, no preglednost je vrlo dobra i uz pomoć tehnologije, kamera i senzora ni manevriranje uskim parkiralištima nije problem. Ovjes je složen za udobnost i teren, što je sjajno ako ćete ga koristiti za vožnje gradom ili odlaske u prirodu, no ako poželite jurcati brzo će vas proći ta želja. Karoserija se naginje i bez obzira na sve, fiziku je nemoguće prevariti. Tome ne pridonosi ni dosta veliki i nedirektan upravljač koji omogućava lagano manevriranje, ali ne pruža skoro nikakve informacije. To je naravno ustupak terenskoj vožnji. Pogon na sve kotače se podrazumijeva, ali tu su i Crawl Control sustav za niske brzine prelazaka teških terena i spuštanja, blokade diferencijala, reduktor te dodatno podizanje karoserije na teškim terenima i slične stvari koje u šminkerskim „terencima“ sigurno nećete naći.
Ovo je zasigurno najbolji Land Cruiser do sada. Ne po pitanju sposobnosti, jer to nikada nije bilo upitno, nego prestiža i udobnosti. Da, poželjeli smo jači motor, no zato nam se ovaj odužio stvarno niskom potrošnjom od svega 11 litara u gradu. Zahvaljujući tradicionalnoj pouzdanosti ove Toyote možete biti sigurni da će se održavanje svoditi na redovne servise. A nevjerojatno držanje cijene opet je garancija da je vaša investicija bila opravdana. Pa ako trebate auto u kojem možete zaista sve, od odlaska u HNK do prijevoza kotla za pečenje rakije na prikolici ili odlaska u berbu, s Land Cruiserom ćete moći sve.
Motor: 2.8 TD
Snaga KS: 177
Okretni moment Nm: 450
Ubrzanje 0-100 km/h sec: 12.1
Vmax km/h: 175
Potrošnja l/100 km: grad 11.1, otvoreno 8.5, prosjek 9.7
CO2 g/km: 197
Cijena: Toyota Land Cruiser Active 3 vrata 2.8 D-4D od 424.500 kn; testni model Premium LWB 707.290 kn