Da, možda se iznenadite što je baš Mitsubishi, ne baš poznat po ekstravaganciji, ponudio ovako poseban i drukčiji auto. Kupujete li SUV i želite izaći izvan standardiziranih okvira, razmislite o Eclipse Crossu…
Mitsubishi Eclipse se prodavao primarno na američkom tržištu i preživio je četiri generacije od 1989. do gašenja 2011. godine.
Mitsubishi Eclipse Cross je nešto sasvim drugo i na hrvatskim cestama se, doduše vrlo rijetko, može sresti od proljeća ove godine. Nepravedno je zapostavljen jer se radi o vrlo zanimljivom i ljubiteljima benzinaca konkurentnom automobilu. Unatoč svemu, kupcima SUV-ova ili crossovera u Hrvatskoj još uvijek žilama teče dizel. I dok neki proizvođači, posebno japanski izbacuju dizele i kao alternativu uvode hibride, Mitsubishi se ipak odlučio za dizel, ali tek treba doći u ponudu.
U Instyle opremi interijer je poprilično luksuzan i elegantan. Grijana prednja sjedala su obložena kožom, pri pokretanju motora ispred vozačevih očiju se podiže head-up display. Na središnjoj konzoli je ručica CVT mjenjača okružena tipkom za odabir S-AWC pogona i futurističkim touchpadom koji se ne može pohvaliti prevelikom praktičnošću i u kontrastu je s dizajnerski ostarjelim nizom prekidača s lijeve strane ispod upravljača.
Kupeovska silueta nije naštetila prostranosti tako da putnici imaju dovoljno prostora. Jedini problem nastaje u području koljena straga kad se klupa pomakne za 200 mm prema naprijed kako bi se dobio veći prtljažni prostor, odnosno povećao se s 341 na 448 litara. Kao ljubitelji dobre i glasne glazbe moramo istaknuti Rockford Fosgate audio sustav s osam zvučnika plus 25-cm subwooferom i pojačalom snage 710 W.
Eclipse Cross može biti s ručnim ili CVT mjenjačem, prednjim ili pogonom na sve kotače. Motor je, za sada u oba slučaja isti, 1,5-litreni turbo benzinac sa 163 KS. U izvedbi s ručnim mjenjačem motor i sve njegove kvalitete dolaze do izražaja, dok uz CVT mjenjač dosta toga ostaje neizrečeno ili nedorečeno i motor se ne može iskazati u punom svijetlu. CVT kao CVT, guši užitak vožnje. Ipak, s osam virtualnih stupnjeva prijenosa ostavlja djelomično bolji dojam nego što je bio slučaj sa starijim CVT mjenjačima. Nešto manje tjera motor na iritantno urlanje, ali i dalje ne „šalta“ kad bismo to htjeli. Djelomična pomoć su fiksne poluge iza upravljača za ručno biranje stupnjeva i malo popravljanje dojma.
Kad bismo birali Eclipse Cross, bez razmišljanja bismo odabrali ručni mjenjač i uz bolji gušt vožnje uštedjeli nešto novaca pri kupnji. Nismo očekivali rekorde u niskoj potrošnji. U gradu se penje do 12 litara, na otvorenoj cesti teško se prođe s ispod osam i to u eko modu koji treba uključiti samo, ako imate dosta strpljenja i vremena ili iznad svega želite potrošiti što manje goriva. Ovjes je nešto tvrđe podešen pa nema naginjanja, ali su prelasci preko ležećih policajaca i sličnih neravnina manje udobni.
Posebnost testiranoga Eclipsa je S-AWC (Super All Wheel Control) pogon na sve kotače. Moguće je birati auto, gravel i snow način rada.
Osim CVT mjenjača nemamo većih prigovora pa možemo reći – da, kupio bih ga, ali s ručnim mjenjačem i ne mora biti dizel. Za 249.900 kuna dobijete dobar komad dopadljivog automobila, drukčijeg izgleda i provjerene Mitsubishijeve i japanske kvalitete. Ako na Mitsubishi gledate kao na konzervativnu marku, Eclipse Cross je sve samo ne konzervativan.
Za: motor, dizajn, opremljenost, pogon na sve kotače, audio sustav
Protiv: CVT mjenjač, nešto tvrđi ovjes, prtljažnik, potrošnja
Ključne brojke
Motor 1.5 Turbo
Cijena (kn) 249.900
Snaga (KS) 163
0-100 km/h (s) 9,8
Najveća brzina (km/h) 200
Potrošnja l/100 km 7,0 (test 8,2 – 11,8)
CO2 (g/km) 159
Okretni moment (Nm) 250