Smanjite brzinu i povećajte razmak, pažljivo pritišćite papučice i okrečite upravljač, jer su nagli pokreti opasni. Rizici naleta na pješake, vozila, gubitak kontrole... višestruko su veći nego u normalnim uvjetima. I, najvažnije, ako ikako možete, ne vozite u zimskim uvjetima ako nemate zimske gume!
1. Zimska vožnja bez zimskih guma je riskantna te je s ljetnim gumama najbolje ne voziti!
2. Prvi ozbiljni zimski uvjeti su najopasniji jer uz vozače često nespremne zatiče i one koji su zaduženi za održavanje prometnica. Poseban je oprez nužan na sporednim cestama, koje imaju lošiji tretman od glavnih te na mjestima gdje se skuplja i kondenzira vlaga – nadvožnjacima, podvožnjacima, usjecima i zonama ceste koje su uvijek u hladu…
3. Led s vjetrobranskog stakla ne otapajte toplom vodom. Naglim širenjem poprskane plohe staklo lako puca. Ne smije se strugati metalnim strugačima, nego gumenim ili plastičnim, kako ne bi došlo do brazdanja stakla, piše Autoportal.
4. Ako se smrzla brava, a vrata otvarate ključem (starija vozila), ne forsirajte otvaranje, jer ključ može puknuti. Koristite sredstvo za odmrzavanje.
5. Prilikom paljenja dizelskog motora, koji se zbog masivnosti i viših tlakova kompresije te paljenja bez svjećica teže pokreće od benzinskog, koristite sljedeći “trik”: Triput okrenite kontaktni ključ i čekajte da se isključi žuta lampica, koja signalizira aktiviranje grijača u cilindrima.
6. Tlak zraka u gumama podesite za nisko opterećenje, bez obzira na opterećenje. Tako će se povećanjem gazne površine, bez rizika prekomjernog uvijanja gume, poboljšati prianjanje na podlogu.
7. Pažljivo pritišćite papučice i lagano okrečite upravljač, jer su na skliskoj cesti svi nagli pokreti opasni. Vozite s nižim okretajima motora i u jednom stupnju prijenosa više nego u normalnim uvjetima. Ako ste u posljednji trenutak uočili parkirno mjesto ili ulicu gdje treba skrenuti, odustanite od manevra i produžite, jer riskirate nalet na stražnji dio vašeg vozila ili proklizavanje, odnosno izlijetanje.
8. Udvostručite razmak od vozila ispred, jer se na skliskom kolniku znatno produžuje zaustavni put. Najvažnije je pravilo: Vozite polako i oprezno, na skliskoj cesti nigdje vam se ne smije žuriti!
9. Kočite kombinirano – motorom uz potpomaganje kočnicom, jer se snaga kočenja najbolje raspoređuje na sve kotače i sprječava klizanje. Staro pravilo, da prioritetno treba kočiti motorom, na skliskoj je cesti pogrešno i može biti opasno, posebice kod vozila sa stražnjim pogonom. Naime, tada se snaga kočenja prenosi samo preko dva kotača, umjesto preko četiri, kao s kočnicama, pa lakše dolazi do proklizavanja i zanošenja.
10. Provjeriti stanje rashladne tekućine u motoru (antifriza) i ako je niste mijenjali u posljednje četiri godine, napravite to sada. Njena je funkcija dvostruka: Otporna je na smrzavanje i štiti motor od unutarnje korozije, piše Autoportal.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.