TEST | Land Rover Disovery Sport TD4 9 A/T

Auto 07. velj 201915:23 > 15:28
Kojiauto.hr

Ljubitelji pravih terenaca sigurno znaju sve što se događa s Land Roverom zadnjih desetak godina. Otkada je Jaguar-Land Rover preuzela indijska Tata, obje marke proživljavaju drugu mladost.

Osim legendarnog Defendera koji je postao sinonim za marku i luksuznog Range Rovera, koji je već skoro pola stoljeća primjer za sve luksuzne terence, s dolaskom novih vlasnika krenulo se u sveobuhvatnu obnovu game. Tako je Range Rover dobio manjeg brata nazvanog Sport, stigao je i hiperuspješni Evoque, zatim i četvrta generacija Discoveryja, a model Freelander s kojim je to proširenje krenulo, nestao je iz proizvodnog programa.

Kojiauto.hr

Njega je naslijedio Discovery Sport, kao model idealan za slobodno vrijeme s kojim će se vlasnici koji nisu aristokratskog porijekla usuditi zaći izvan ceste i iskoristiti prednosti svakog Land Rovera – pravi pogon na sve kotače. Za veće obitelji, novi Disco Sport dolazi po želji s tri reda sjedala i osjetno je prostraniji od svog prethodnika. Karakteristično za sve Land Rover/Range Rovere je visoka pozicija sjedenja koju mnogi obožavaju, jer osim prednosti poput dobre preglednosti, takav položaj daje i dojam „admiralskog“ doživljaja vožnje i moći. I dok u Range Roveru to plaćate milijun kuna, RR Sportu oko 750.000 kn, a prelijepom Velaru od 500.000 kn naviše, Disco Sport se nudi u posebnoj akciji u ovoj varijanti, s novim dvolitrenim turbo-dizelašem i automatskim mjenjačem od devet stupnjeva za svega 377.000 kn. Naravno, ni to nije malo, ali u tom rangu cijena već nude i modeli mainstream proizvođača poput Hyundaia, KIA-e, Mazde, Honde i sličnih, a Land Rover je ipak druga priča.

Prednji/stražnji parking senzori s kamerom za vožnju unazad, LED dnevna i ksenon glavna svjetla, InControl Touch navigacija, unutarnje ambijentalno osvjetljenje, kontrastno obojeni krov, 18 inčni naplatci i još puno toga svakako ostavljaju malo toga što bi mogli poželjeti. Nama je primjerice uz hiperefikasno grijanje sjedala (koje radi ekstremno brzo i jako) nedostajalo samo grijanje volana, ali to je već cjepidlačenje.

Kojiauto.hr

Novost je novi motor koji je zamijenio stari 2,2-litreni. Nudi se u dvije varijante, sa 150 KS i 180 KS i predstavlja idealnu mjeru za Disco Sport. Odlično se nadopunjava sa devetbrzinskim automatikom i u normalnoj vožnji teško da ćete uopće primijetiti da se nešto mijenja. Tek ako ga malo jače nagazite onda će se osjetiti izmjene koje, ako poželite možete raditi i ručno polugama iza upravljača, ali tek ako okrenete birač mjenjača skroz udesno, do oznake Sport. Tada imate potpunu kontrolu nad svime što se zbiva i ako baš poželite, možete pojuriti. Iako ne baš malen ni lagan (prazan ima 1.8 tona), Disco Sport suvereno vlada svojom karoserijom i ne naginje se previše. Deveti stupanj garantira niske okretaje i bez pogleda na kazaljku nema šanse da znate koliko se vozite i koliko se motor „vrti“. Stoga je i potrošnja više nego povoljna, u gradskim gužvama prosjek nam je bio 8,5 litara da bi na otvorenoj cesti uz poštivanje ograničenja došli do okruglih pet litara, što je sjajan rezultat.

Ipak, kao i svaki Land Rover, tako je i ovaj prvenstveno zamišljen kao vozilo za sve uvjete i podloge. Iako tako ne djeluje izvana, ne morate brinuti ako vas zateknu loši uvjeti na cesti ili ako tijekom ljetovanja poželite bolje upoznati velebitske vrleti. Upravo je to njegova velika prednost, jer malo tko će odlučiti skrenuti u nepoznato s nekim Range Roverom ili Mercedesovom G-klasom, obzirom na njihovu vrijednost. Zato je Disco Sport auto s kojim takvih briga nemate i vjerojatnost da će njegovi vlasnici zaista otići u prirodu. Da ne biste razbijali glavu s odabirom pravog programa za vožnju ovisno o uvjetima, jednostavnim odabirom lijevo-desno ispod klima uređaja birate predprogramirane modove koji prilagođavaju prijenos snage, mjenjač, ABS i kontrolu proklizavanja za idealni prijenos snage za podlogu.

Novi Discovery Sport s pravom nosi značku Land Rovera. Trenutna akcija na ovaj model čini ga zaista povoljnom varijantom i za one kojima možda nije pri odabiru bio na pameti. No, ako ste u procesu kupnje sličnog vozila i želite njime tu i tamo priuštiti si izlet u prirodu, onda zaslužuje barem probnu vožnju.

Kojiauto.hr

Motor: 2.0 TD
Snaga: 150 KS
Okretni moment: 380 Nm
Vmax: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10.9 s
Potrošnja: grad 8.5, otvoreno 5.1, prosjek 6.8 l/100 km
CO2: 171-175 g/km
Cijena: testirani akcijski model 2.0 TD4 (150) 9A/T 377.000 kn

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook| Instagram.