Test: Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi 110 Limited

Auto 01. ožu 201912:10 > 12:19
Kojiauto.hr

Karavani više nisu u središtu pažnje, kupci više vole crossover ili SUV, ali dobro je što neki proizvođači ne odustaju od tog segmenta automobila jer kupaca još uvijek ima. Jedan od njih je i Renault, a kupcima uz Clio i Talisman nudi i kompaktni Mégane u privlačnoj Grandtour izvedbi.

Renault očito voli karavane. Nećemo se vraćati daleko u povijest, ali prelijepe Lagune u karavanskoj izvedbi s kojom je, zajedno s Alfom 156 SW, počeo trend lifesyle karavana moramo se prisjetiti. Potom se aktualizirao trend malih karavana u koji se Renault uključio s Clijom i danas nuđenim u Grandtour izvedbi. Suprotnost je luksuzni Talisman Grandtour, a u sredinu se smjestio Mégane GT koji smo imali na testu.

Aktualni Mégane više nije nov, ali je svojom pojavom još dovoljno svjež za borbu s konkurencijom. Grandtour, kako u Renaultu označavaju karavanske izvedbe, dugačak je 4626 mm i tih dodatnih 267 milimetara se osjeti pri parkiranju pa je pomoć senzora dobro došla. Doplaćuje se 3.500 kuna i osim stražnjih uključuje i prednje te električno preklopive retrovizore.

Ovakvi automobili se kupuju zbog potrebe za većim prtljažnikom i iskoristivošću. Tako će potencijalnom kupcu sigurno biti zanimljivi podaci o prtljažnom prostoru. Osnovni obujam je 512 dm3, ispod podnice je još 50 litara prostora, ali tu se može, uz 760 kuna doplate, smjestiti rezervni kotač. To bismo svakako preporučili, žrtvujući tih 50 litara jer prtljažnik je stvarno velik, a bez brige ste ako pukne guma kad vulkanizeri ne rade.
Preklopimo li stražnju klupu možemo dobiti maksimalnih 1504 dm3 prtljažnog prostora.

Kojiauto.hr

Moguće je preklopiti i naslon suvozačevog sjedala u slučaju potrebe za prijevozom tereta najveće duljine 2,7 metara. Kad smo već kod milimetara, recimo da je visina utovarnog praga 601 mm, gornja širina otvora prtljažnog prostora 854 mm, a donja 1036 mm. U praksi to znači da će Grandtourov prtljažnik progutati ozbiljne komade tereta, veće ormare, police, komode ili bijelu tehniku.

Možemo zaključiti da je Mégane GT stvarno iskoristiv karavan. Nosivost je preko pola tone i uz dCi motor sa 110 KS neće biti problema u vožnji potpuno opterećenog automobila. O motoru se sve zna, poznata je njegova štedljivost, provjeren je i nikakvih iznenađenja tu nema. Momenta uvijek ima dovoljno i nije nužno stalno raditi s mjenjačem i tražiti nižu „brzinu“. Ubrzanja i međuubrzanja su uvjerljiva, potrošnja skromna. Na testu je u prosjeku iznosila oko 6,5 litara, na otvorenom je bliže četiri nego pet litara.

Ručica putuje predugo, ali je ugodno i za način vožnje uglađenog karavana primjerena. Položaj za upravljačem je dobar, sjedala mekana i dobro namjestiva. Kvaliteta materijala je bez većih prigovora, plastika ne pucketa, tek nam se nije dopala poprilično jeftina crna na središnjoj konzoli.

No, s druge strane testni auto je bio opremljen paketom Navigacija što osim, korisnosti mijenja na bolje cijeli izgled konzole i unutrašnjosti automobila jer osim središnjeg 7-inčnog zaslona donosi i TFT zaslon, povezivost s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay, Internet povezivost. U trenutnoj akciji cijena je sa 6.000 kuna smanjena na 2.500.

Kojiauto.hr

Moramo podsjetiti i na mogućnost odabira dizajna mjerača. Dostupno je pet boja i četiri različite grafike brojača okretaja i brzinomjera. Uz Limited opremu za 0 kuna se može dobiti paket Klima s automatskom dvozonskom klimom, senzorom za kišu i automatskim paljenjem svjetala. Ne želite li imati posla s ključem, paket Easy uključuje hands free karticu i akcijsku cijenu sniženu s 3.500 na 1.000 kuna.

Uz ove popuste na dodatnu opremu, cijena testiranog Mégana Grandtour je 160.930 kuna. Trebate li baš takav auto, možda je trenutak za kupnju.

Motor 1.5 dCi
Cijena (kn) 160.930
Snaga (KS) 110
0-100 km/h (s) 11,4
Najveća brzina (km/h) 193
Potrošnja l/100 km 6,5
CO2 (g/km) 95
Okretni moment (Nm) 250

Kojiauto.hr

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.