Prije 15-ak godina Toyota je povukla Camry s europskog tržišta. Japanska filozofija poslovne limuzine nije bilježile neke rezultate, posebno ne u konkurenciji „svete“ trojke i kućnog konkurenta Lexusa koji je nudio ljepše, naprednije i ekskluzivnije modele. Ono što ne prolazi u Europi, ide na drugim tržištima koja su japanskim proizvođačima stoga puno važnija, poput domaćeg, zatim američkog te bliskoistočnog. Na njima je Camry jedan od stupova Toyotine prodaje.
No, Camry se vratio. Izgledom Toyota, ali dimenzijama veća nego što smo to navikli vidjeti, neće nikoga oboriti s nogu, ali odaje dojam moći i snage s dozom prestiža.
Prostrana kabina s luksuznim dodacima, kožnim interijerom, pravim head-up displejom koji projicira sliku na vjetrobran, odličnim audio sustavom, trozonskim klima uređajem te zavjesama za putnike straga, učinit će svaku dulju vožnju laganim zadatkom. Nabrajanje serijske i dodatne opreme koju dobivate u Premium paketu oduzelo bi nam previše vremena i prostora, ali već iz ovih par detalja možete pretpostaviti da je Camry izuzetno bogato opremljen.
Dizelaša u Toyotinom portfelju više nema pa je jasno da je novi Camry opremljen hibridnim sustavom, i to moćnim. Riječ je o 2,5-litrenom četverocilindričnom motoru VVT-i tehnologije koji razvija 178 KS te elektromotoru koji razvija 120 KS. Te se snage naravno ne mogu jednostavno zbrojiti da bi se dobila prava realna snaga pa tako Camry razvija maksimalnih 218 KS. Po običaju kod hibrida, najjednostavnije rješenje po pitanju mjenjača je CVT. Iako dosta velika masa i nesumnjivo dobra zvučna izolacija koju Camry ima, nadobudni će vozač osjetiti i čuti one zvukove koji karakteriziraju vozila s takvim mjenjačima. Evidentno je da su si Toyotini inženjeri dali truda i dotjerali ovjes da bude u skladu s konkurentima, pa i onim sportski nastrojenima, jer dvostruka ramena sprijeda zaista dobro rade svoj posao pri velikim brzinama.
Prvo nakon što „upalite“ motor, odnosno vidite natpis „ready“, krećete u tišini uz karakteristično zujanje elektromotora. Ovisno o lakoći vaše desne noge, možete postići i solidnu brzinu prije nego se uključi benzinski motor. Ako želite voziti maksimalno štedljivo, namjestite si da gledate smjer kretanja energije kao i punjenja baterije, što će vas neminovno „školovati“ kako voziti najekonomičnije. Masa se osjeća u zavojima i na upravljaču pa se odmah prilagodite mirnoj vožnji limuzine. Toyoti Camry najbolje pristaje upravo takav stil vožnje, lagana kretanja, otmjeni dolasci ili udobno gutanje kilometara na autocesti. Masa je korisna za udobnost, jer Camry ne osjeća neravnine, već plovi asfaltom suvereno i tiho. Ovo je auto za ozbiljne ljude koji su se odavno „izdivljali“ i koji svoju zrelost i odgovornost i iskazuju kupovinom ovakvog hibrida.
Koliko hibridni sustav dobro radi pokazuju podaci o potrošnji. U gradskoj vožnji potrošnja je neznatno prelazila šest litara, a uz malo truda na otvorenoj cesti možete se voziti i s manje od pet. Ako žurite i brzine od 180 i više kilometara nisu problem i Camry će poslušno izvršavati svaku vozačevu želju. Brzi zavoji pokazuju da se radi o dobro izbalansiranoj limuzini kojom stvarno možete pojuriti ako za time ima potrebe i mogućnosti.
Prosječni vlasnik sigurno neće tako voziti Camry, ali dobro je znati da rezerve u ovjesu postoje i da se radi o dobro promišljenoj i još bolje izvedenoj limuzini koja će svoje putnike udobno prevesti od A do B. Odabrat će ju zreli vozači koji cijene pouzdanost, niske troškove održavanja i vožnje, što s ovom Toyotom zaista ima podlogu.
Motori: 2.5 B + elektromotor
Snaga: 178 KS+120 KS = 218 KS
Ubrzanje 0-100 km/h: 8.3 s
Vmax: 195 km/h
Potrošnja: grad 6.3, otvoreno 4.8, prosjek 5.5 l/100 km
CO2: 101 g/km
Cijena: osnovni model 266.900 kn, testirani Premium 316.900 kn
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.