Prema podacima agencija Promocija plus, u Hrvatskoj je 2019. registrirano 62.938 novih automobila, 4,8 posto više nego 2018.
Velik broj prodanih automobila prodanih krajem 2019. vidjet će se u registracijama u siječnju, a i veljači ove godine. Tradicionalno i očekivano, uvjerljivi tržišni pobjednik je Volkswagen s 8481 registriranih novih automobila, s tržišnim udjelom od 13,48 posto. Druga je Škoda (5873/9,33 posto), ‘za prsa’ ispred Renaulta (5807/9,22 posto).
Četvrti je Opel (5291/8,41 posto), peta Dacia (3685/5,85 posto), a šesti Suzuki (3670/5,83 posto), tradicionalno jedan od najboljih, kad su privatni kupci u pitanju. Oni kupuju otprilike trećinu, druga trećina otpada na državne i javne subjekte te rent-a-car kuće, a treća na reeksport (na to ukazuju zanimljive brojke samo za prosinac 2019.)
Među premium brendovima, za Hrvatsku tradicionalno, prvi je Audi, s 1656 skupocjenih automobila, BMW ih je uknjižio 1459, a Mercedes-Benz 1252.
Među modelima redoslijed je: Škoda Octavia 3320, Renault Clio 2347, Volkswagen Golf (2304), Suzuki Vitara (1762), Dacia Duster (1586).
Kad je pogonsko gorivo u pitanju, udio benzinaca porastao je na 61,1 posto (Hvala Dieselgate!), dizelaša je pao na 35,1, hibrida je bilo 2,6 posto, benzinaca na plin (LPG) 0,8 posto i električnih 0,3 posto.
Zanimljivo, najuspješniji u prosincu bio je Fiat (609/15,14 posto), premda je na godišnjoj razini tek deveti (2678/4,25 posto). Tako je u prosincu među modelima uvjerljivi bestseler bio Fiat 500, premda je na godišnjoj razini tek osmi (1441) pogodite o čemu je riječ…
Prosinac je zanimljiv samom usporedbom s rezultatima u 2018. Za razliku od prvih 11 mjeseci, uz neznatni porast, u prosincu je registrirano 4022 novih automobila, u usporedbi s 2412 u prosincu 2018. Dakle 66,7 posto više.
Mnogi su, očito, požurili s kupnjom, posebice benzinskih, ali i dizelskih modela, prije nego su s 1. siječnjem 2020. stupili na snagu novi, skuplju trošarinski obračuni za sve modele koji ispuhuju više od 95 grama po kilometru CO2, a to je velika većina ponude na tržištu, piše autoportal.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.