Testirali smo vrh ponude Citroëna današnjice – C5 Aircross 1.5

Auto 14. svi 202013:55 > 13:56
Kojiauto.hr

C5 Aircross vrh je ponude Citroëna danas. Ako trebate veliki i atraktivan auto, bogate opreme i štedljivog motora, verzija 1.5 HDi sa 130 KS idealan je izbor.

Dobra je stvar što je nemoguće prepoznati što se nalazi ispod prednjeg poklopca. Vanjština C5 Aircrossa izgleda potpuno isto, moćno, robusno i prostrano u svim izvedbama.

Naravno, estetski dojam je prvenstveno u očima promatrača, no evidentno je da je dizajnerima uspjelo napraviti prepoznatljiv Citroën i totalnu distinkciju u odnosu na mehaničkog brata blizanca Peugeota 3008. Karoserija je 23 cm od podloge, što je više nego dovoljno da bi se C5 Aircross okarakteriziralo kao SUV.

Nedostatak pogona na sve kotače pritom nije od velike štete, jer ionako 1% svih SUV-ova isproba nešto drugo osim asfalta. A za penjanje na rubnjake u centru itekako će dobro doći izdignuta karoserija. Ako se ipak odlučite za vožnju makadamom ili blatom, okretanjem Grip control gumba odabrat ćete najbolje postavke pogona, mjenjača i ESP sustava za tu podlogu.

Kojiauto.hr

Interijer je pravi Citroënov, razigran i poseban. Veliki ekran skriva se u instrumentnoj ploči gdje možete odabrati koje informacije i kakav izgled instrumenata želite gledati. Drugi se nalazi u sredini kabine i preko njega se upravlja navigacijom, infotainmentom i svim ostalim funkcijama.

Sjedala su udobna i presvučena kožom, volan je normalnih dimenzija (za razliku od Peugeotovog minijaturnog) i odgovarat će ljubiteljima klasike. Ručica mjenjača tipična je za nove modele iz PSA grupacije, a rukovanje njom zahtjeva kratak period prilagodbe jer uvijek stoji u istoj poziciji. Isto tako je i s uključivanjem M moda gumbom na njoj. Nakon toga možete u potpunosti kontrolirati izmjene stupnjeva polugicama iza upravljača. Iako vas C5 Aircross neće na to navesti, jer nije baš od sportskih gena… Puno više mu odgovara laganija vožnja u normalnom automatskom modu u kojem krstari uz minimalnu potrošnju i maksimalnu udobnost.

Motor u testnom modelu bio je dobro već znani 1,5-litreni HDi od 130 KS. Iako djeluje malo za auto od 1.6 tona, kombinacija s osamstupanjskim automatikom daje odlične rezultate. U gradskoj vožnji potrošnja se kretala oko 7,3 litre, dok na otvorenom držeći se propisa možete bez problema možete proći s još litru do dvije manje. 300 Nm dovoljno je za brzo pokretanje poprilične karoserije pa tako za ubrzanje do 100 km/h nećete trebati ni 11 sekundi.

Ako se nađete na praznoj autocesti potegnut će skoro do 190 km/h. Realno, malo tko će trebati nešto više od ovoga. Ipak, glavne karakteristike Citroëna uvijek su bile udobnost, a manje performanse. I na ovom C5 Aircrossu ugrađeni su hidraulički graničnici amortizera koji bi trebali podariti udobnost kakvu su nekad imale Citroënove krstarice s hidropneumatskim ovjesima. To naravno nije slučaj. Djelomični krivac su niskoprofilne gume na velikim kotačima koji neminovno utječu na udobnost vožnje.

Kojiauto.hr

Druga stvar, klasični ovjes ni uz ovakve dodatke ne može zamijeniti pravu hidrauliku. Zato je osjećaj u vožnji ipak puno sličniji normalnim automobilima. Visoko težište ubrzo će vas upozoriti da ne pretjerujete ako se zanesete dok ste sami u njemu, a upravljač, iako dovoljno direktan ne daje baš puno informacija o tome što se događa pod prednjim kotačima. Sve je u C5 Aircrossu prilagođeno laganijoj vožnji pa ćete na odredište stići možda koju minutu kasnije, ali uz puno ležernije putovanje i manje stresa.

S cijenom od 254.775 kn, koliko treba izdvojiti za ovakav C5 Aircross s automatikom radi se o svakako konkurentnoj ponudi. U usporedbi s jačim bratom, 1.5 motor drži se više nego dobro i predstavlja onaj sweet spot ponude koji će zasigurno odabrati većina kupaca.

Tehnički podaci

Motor: 1.5 TD

Snaga: 131 KS

Okretni moment: 300 Nm

Ubrzanje 0-100 km/h: 10.6 s

Vmax: 189 km/h

Potrošnja: grad 7.3 l/100 km

CO2: 105 g/km

Cijena: 254.775 kn

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.