Svima koji jednim vozilom moraju zadovoljiti više prohtjeva odabir vozila nije lagan. Posebno se to odnosi ako u jednom autu morate spojiti potrebe obiteljskog, ali i poslovnog prijevoza. Pritom ne mislimo na odlaske na sastanke, već prijevoz stvari ili materijala za rad.
U tom segmentu francuski su se proizvođači nekako iskristalizirali kao vodeći pa je mnogima prvi izbor Berlingo ili Kangoo. Stvar je u tome da s napretkom tehnologija ni oni ne spadaju u kategoriju jeftinih. Tu nastupa Dacia s blizancem Kangua – Dokkerom. Ovo je Techroad, trenutni top model u ponudi koji pokreće sjajan 1,3-litreni benzinac od 130 KS.
Povišena karoserija u Stepway stilu osim što je atraktivnija zbog estetskih dodataka, nudi i mogućnost vožnje lošijim cestama, odnosno putevima gdje s običnim autom baš i ne bi bilo preporučljivo zalaziti. Da se radi o Techroadu vidi se po srebrnim detaljima na prednjem dijelu, lako uočljivim detaljima na masci i donjem spojleru te crvenom crtom na retrovizorima i “difuzoru” straga. Nosači na krovu upotpunjuju robustan izgled i čine Dokker oku ugodnijim.
Iznutra stvari nisu baš atraktivne jer prevladava siva plastika, no šarena sjedala i pokoji srebrni detalj na konzoli su tu da malo razbiju atmosferu. Ono što treba pohvaliti je pregršt spremišta za sitnice te u ovoj klasi gotovo nužno spremište ispod krova gdje možete držati dostavnice i ostalo. 7“ ekran osjetljiv je na dodir i on je u principu najbolji pokazatelj da je tako nešto danas neophodno u svim vozilima.
Visok krov osigurava prostranost i prozračnost kabine pa će tako sprijeda i straga imati više nego dovoljno mjesta. Bočna vrata omogućavaju lagan ulazak na stražnju klupu. Ako ćete Dokker koristiti za prijevoz robe, ona će vam osigurati puno lakši pristup nego što je to slučaj kroz zadnja vrata. Recimo i to da je prtljažnik zapremine čak 800 litara i to ispod pokrivala!
Glavni novitet u Dokkeru je novi motor iz Renault alijanse, 1,3-litreni benzinac s turbo punjačem, kao i šeststupanjski mjenjač. To smo uvijek zamjerali Dacijama jer peti stupanj je bio iznimno dug i gotovo neupotrebljiv u gradu. Na sreću, to je sada riješeno i to s iznenađujućim rezultatima.
Prvi je temperament. Dokker vam sigurno ne bi bio na pameti kada govorite o zadovoljstvu u vožnji. Motorčić je iznimno potentan i ne baš malom vozilu daje odlične performanse.
Do stotke treba tek treptaj iznad devet sekundi, što je za svaku pohvalu i nekako nam se čini da bi dostavljači mogli biti oduševljeni ako im vlasnik omogući svakodnevicu na asfaltu u ovakvom Dokkeru.
Maksimalnih 190 km/h također je vrlo dobar rezultat obzirom pozamašnu karoseriju, no mi bismo preporučili nekih 140 km/h kao optimum između tempa, buke i potrošnje jer tada šesti stupanj zaista ima svrhu.
Volan je dosta težak u usporedbi s modernim električnim servom ojačanim modelima, ali kada se naviknete neće vam smetati. Visoka karoserija ne naginje se previše, ovjes je dobar kompromis između udobnosti i kontrole, a kako su Dacie oduvijek bile namijenjene upravo tržištima koja nisu baš poznata po kvalitetnoj cestovnoj infrastrukturi, udobnost je zapravo iznad očekivanja.
Kada se naviknete na gabarite, s Dokkerom ćete se brzo provlačiti i kroz gradske gužve, a njegova startnost dobro će doći i kod prestrojavanja ili uključivanja u promet. Dobra preglednost također je plus kao i parking senzori te kamera za vožnju unazad.
Sve u svemu, realno gledano malo što bi vam moglo nedostajati ukoliko Dokkerom morate pomiriti više zahtjeva odjednom. Stoga ni 133.050 kn koliko košta testirani model sa svim opcijama, zaista nije puno za to što se nudi.
Tehnički podaci
Motor: 1.3 TB
Snaga: 130 KS
Okretni moment: 240 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h: 9.2 s
Vmax: 189 km/h
Potrošnja: 6,8 l/100 km
CO2: 138 g/km
Tekst: Goran Vrhovec
Foto: Zrinka Maček
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.