Jučer smo u poznatom okruženju zagrebačkog jezera Jarun imali prilike upoznati se s novitetom u Fiatovoj gami. Riječ je o njihovom najpopularnijem i najprodavanijem modelu uopće, Fiatu 500 koji se već 14. godinu uspješno prodaje po cijelom svijetu uz minimalne estetske izmjene.
No, sada je red došao i na veće novosti. Stari i iznimno popularan motor od 1.2 litre i 69 KS otišao je u zasluženu mirovinu. Razlog je naravno emisija CO2 i tu se skriva razlog zbog kojeg smo se u kišni ponedjeljak družili s ljudima iz Autocommercea.
Od sada će Fiat 500 pogoniti novi motor FireFly od 999 ccm i tri cilindra, kojem će pomagati elektromotor. Radi se o tzv. mild hibridu, koji se zbog jednostavnosti uporabe vozi potpuno jednako kao i svaki drugi auto, bez ikakvih prekidača, gumbića ili punjenja struje. Naravno, sve to znači da snaga koju isporučuje mala baterija kapaciteta 11 Ah smještena ispod vozačevog sjedala ne može biti usporediva s pravim PHEV vozilima, ali to mu nije bila ni namjena. Motor s unutarnjim izgaranjem razvija 70 KS i 93 Nm okretnog momenta. Pomaže mu BSG elektromotor montiran direktno na motor i pokretan remenom koji razvija 2 kW ili nešto manje od 3 KS, no ono bitnije je da isporučuje 23 Nm okretnog momenta kada se za time ukaže potreba.
Krajnji rezultat je 13.8 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 165 km/h najveće brzine. To su vrijednosti slične starom 1.2 motoru, no sada to postiže uz 30% manje potrošnje, čemu pridonosi i zasad jedini u ponudi šestbrzinski ručni mjenjač. Najvažnije za proizvođača i kupca je da po NEDC sistemu ovakav 500 ispušta svega 90 g/km CO2, čime zadovoljava najstrože aktualne norme koje postoje.
Ovo je prvi korak Fiata prema hibridima, a ovaj će se motor naći i u popularnoj Pandi. Automobili se već nalaze u salonima i spremni su za probne vožnje. Dosadašnjim iskustvom u komercijalizaciji modela FIAT 500 na našem tržištu, a radi se o uzorku od 2008. godine, dakle dobrih 12 godina prodaje u Hrvatskoj, došlo se do idealne razine opreme koju kupci najčešće priželjkuju, a samim time i kupuju, kod modela FIAT 500, nazvanu Dolce.
Uz standardnu razinu „Lounge“, u „Dolceu“ dodatno dobivate: 7“ infotainment sustav koji sadrži Mirroring, aut.klima uređaj, fiksni stakleni (panorama) krov u seriji te stražnje parking senzore uz dodatak CHROME paketa za elegantniji izgled samog vozila. Takav obogaćeni Fiat 500 Dolce sigurno će biti najatraktivnija ponuda novog 500 Hybrida s cijenom od 102.900 kuna. Recimo i da osnovni Lounge može biti vaš već od 99.350 kn.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.