Preporučuje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi.
Filtri čađi (DPF) na modernim dizelskim vozilima funkcioniraju tako da prikupljaju sitne čestice čađi koje su posljedica izgaranja goriva u motorima.
Kad se nakupi dovoljna količina, filtri su programirani da u njima dođe do izgaranja čađi. To se događa u vožnji i taj proces je automatiziran, povećanjem temperature ispušnih plinova na ulazu u filtar spaljuju se čestice u njemu.
U DPF-u dolazi do (samo)izgaranja vozite li od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2500 o/min, piše Revija HAK.
Važno upozorenje objavila je britanska Udruga ovlaštenih servisa (IGM): preporučuje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi.
U tim kratkim intervalima neće se aktivirati izgaranje čestica čađi. Dođe li do zagušenja, uključit će se lampica na instrumentnoj ploči automobila. U tom slučaju odmah nazovite servis, odnosno nemojte paliti automobil.
U servisu će vam vjerojatno regenerirati filtar (do 1200 kuna), a ako to neće biti moguće troškovi zamjene mogu biti veći od 20.000 kuna, ovisno o servisu u kojem to radite. Dakle, nije loše zapamtiti ovaj savjet.