Imaju radikalan plan za oživljenje gradova: Više automobila, manje pješaka i biciklista

Auto 14. kol 202413:23 0 komentara
JOHN MACDOUGALL / AFP

Liberali u Njemačkoj žele oživjeti gradska središta – s više automobila. Tome se žestoko protive njihovi koalicijski partneri Zeleni.

Slobodna demokratska stranka (FDP, liberali), koja je u vladajućoj koaliciji sa Socijaldemokratskom strankom Njemačke (SPD) i Zelenima, iznijela je svoj plan razvoja njemačkih gradova u bliskoj budućnosti, piše Deutsche Welle.

Taj plan se radikalno razlikuje od svega što zahtijevaju Zeleni i predviđa više automobila u gradskim centrima, manje pješačkih zona i manje biciklističkih staza. Osim toga, promet u središtima gradova bio bi olakšan “zelenim valom” na semaforima.

Parking – besplatan

Centralne gradske zone u Njemačkoj moraju biti dostupne automobilima, smatraju liberali, pa se zbog toga zalažu da parkiranje u tim zonama bude besplatno – ili da se plaća fiksnim mjesečnim iznosom.

Glavni tajnik FDP-a Bijan Djir-Sarai rekao je tim povodom da njegova stranka ovim prijedlozima želi pokazati da se protivi politici “tutorskog odnosa prema građanima”, za koju je optužio Zelene.

“Mi ne želimo ideološku politiku mobilnosti“, rekao je Djir-Sarai. “Ne postoji dobra ili loša mobilnost.“ Njegova stranka, kako kaže, želi omogućiti oblik mobilnosti koji je “tražen na licu mjesta“.

Šef brandenburških liberala Zyon Braun, jedan od autora tog koncepta, založio se za veću “mogućnost izbora na planu mobilnosti“, među koje je ubrojio i automobil. FDP ne želi “sudjelovati u kulturnoj borbi protiv automobila“, jer, prema njegovim riječima, mnogi ljudi ne mogu bez automobila, posebno na selu. U tu skupinu spadaju i zaposleni koji na posao putuju u drugi grad ili – umirovljenici.

“Kulturna borba protiv automobila je kulturna borba protiv životne realnosti ljudi, posebno u Brandenburgu i seoskim regijama”, rekao je Braun.

Problem traje cijelo desetljeće

Zeleni su se odmah žestoko usprotivili toj inicijativi. Potpredsjednik zastupničkog kluba te stranke u Bundestagu Andreas Audretsch rekao je za javni servis ARD da nema smisla jedne drugima suprotstavljati automobile i pješake. Da bi se u gradovima izbjegli zastoji i stvorilo više prostora za sve, potrebno je objediniti sve faktore u jedinstveno rješenje, poručio je.

I gradonačelnik Hannovera Belit Onay (Zeleni) smatra da je “opasna zabluda ako se misli da uz više automobilskog prometa mogu gospodarski ojačati gradska središta”. Prema njegovom mišljenju, “politika koja služi automobilima predstavlja opasnost za lokaciju i trgovine na malo”.

Onay je uvjeren da se trgovine u gradskim centrima protiv internetske konkurencije mogu boriti samo “ako ljudi vole dolaziti tamo“ te naglašava da to ne smije značiti više površina za parkiranje i više automobila.

Kako oživjeti centar grada? To pitanje njemačke gradove muči već cijelo desetljeće. Njemačko udruženje trgovine (HDE) procijenilo je prošle godine da će u šoping-zonama biti zatvoreno oko 9.000 prodavaonica.

Taj trend prouzrokovala su dva važna faktora: kupovna moć građana se smanjuje, a istovremeno rastu troškovi poslovanja. Ujedno je i kupovina putem interneta smanjila interes kupaca za odlazak u grad.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!