Ministarstvo financija Srbije i Uprava carine na javnoj dražbi prodaju rabljene automobile, i to ništa ne bi bilo čudno da nije riječ o - i ukradeni automobil ali potpuno legalno, a da nam ga potom, na izlasku iz naše zemlje, zbog toga oduzmu. Ovakvi slučajevi nažalost nisu retkost, a pravnik za Nova.rs objašnjava o čemu je reč.
Tako potpuno legalno možete kupiti ukradeni automobil, a da vam ga potom, na izlasku iz zemlje, oduzmu. Ovakvi slučajevi nisu rijetkost, a pravnik je za portal Nova.rs objasnio o čemu je riječ.
Udruženje potrošača Efektiva podijelilo je na svom X profilu (nekadašnji Twitter) da je na službenoj stranici Uprave carine objavljeno kako je počela licitacija za Audi iz 2015. godine, za početnu cijenu nešto veću od 10.000 eura, za kojim traga Interpol. To znači da je ovo vozilo bilo predmet kaznenog djela negdje u inozemstvu i da se izvan Srbije ne bi moglo legalno voziti jer bi na graničnom prelazu bilo zaplijenjeno.
Kako je navedeno u oglasu na službenim stranicama Carine, ovaj automobil star devet godina dolazi u bijeloj boji i ima ključ, ali se nalazi pod potragom Interpola. Pravo kupovine imaju fizičke i pravne osobe. Vozilo se prodaje po principu „viđeno-kupljeno“, bez garancije i prava na reklamaciju koja se odnosi na kvalitetu, ispravnost, tehničke i druge karakteristike, kao i na materijalne i pravne nedostatke.
Problemi već na izlasku iz Srbije
I ranije je javnost u Srbiji svjedočila je da ovakvi slučajevi, gdje su se građani nalazili u velikom problemu kada su izlazili iz Srbije automobilom koji su kupili na legalnoj licitaciji Uprave carina i Ministarstva financija, kada se ispostavi da je vozilo ukradeno, uopće nisu rijetki.
Tako je Božidar Janković iz Pančeva kupio kamper vozilo 2012. godine kada je na oglasima u novinama vidio da Carinarnica u Kraljevu organizira aukciju. Platio je više od 1.800.000 dinara (15.000 eura), a nakon kupovine u vozilo uložio više od 450.000 dinara (3.800 eura). Tijekom prve godine sa njim je putovao u inozemstvo bez ikakvih problema. No prvi problem uslijedio je kada je pokušao ući u susjednu Crnu Goru.
Na graničnom prelazu Rožaje je zaustavljen i rečeno mu je da će mu vozilo biti oduzeto jer se nalazi pod istragom Interpola, te da on nije ni tada bio prvi slučaj koji je kupio automobil na službenoj aukciji države Srbije. Kako mu je tada objašnjeno, osiguravajuća kuća Fondiaria-Sai iz Italije potraživala je vozilo jer je ono bilo osigurano od totalne štete krađe, pa je vlasniku uplaćen pun iznos, samim tim je kuća postala vlasnik vozila i potraživala ga.
Također, tijekom 2010. godine, Miodragu Jovanoviću hrvatski su policajci oduzeli su automobil VW Golf 4 kupljen legalno na javnoj licitaciji beogradske Uprave carina, iako je vozilo već bilo prijavljeno kao ukradeno. Državljanin Srbije tom prilikom priveden je u policijsku stanicu u Samoboru, gdje mu je priopćeno da je vozilo ukradeno i da se u tom trenutku nalazi pod potragom Interpola.
On je vozilo kupio od svoje prijateljice, čija ga je obitelj kupila na licitaciji. Platio je troškove poreza i preregistracije, a Interpol Srbija raspisao potragu za Golfom i to po prijavi lica iz Požege koje je tvrdilo da mu je automobil ukraden. Vozilo se od 2007. godine nalazilo na prostoru Uprave carina, što znači da je dvije godine provelo u postupku oduzimanja zbog carinskog prekršaja.
Legalno, ali ne i moralno
Odvjetnik Ivan Simić objasnio je da ovakva praksa nije nužno moralna, ali je legalna.
“Carina je, na svom oglasu, obavijestila zainteresirane osobe da se vozilo nalazi na potrazi što podrazumijeva da se kupac suočio s činjenicom da mu to vozilo može biti oduzeto ukoliko napusti Srbiju. Onaj tko na to pristane, pristaje na rizik, a što je motiv zbog kojeg se kupci odlučuju na kupovinu ovakvih vozila samo možemo nagađati“, objasnio je Simić za portal Nova.rs.
Iskustvo je pokazalo ovakve licitacije uglavnom privlače kupce koji namjeravaju oživjeti neko oštećeno vozilo, pa ih kupuju za dijelove.
“Ovakvo djelovanje je neobično, da jedan državni organ prodaje vozilo za kojim traga Interpol i to može dovesti u sumnju građane i autoritet državnih organa. U najmanju ruku je nemoralno, ali se ne može reći da je ovo protupravno i nezakonito u odnosu na osobe koja kupuju vozilo. Sa druge strane, moramo biti svjesni da Carina nema kapacitete da takve automobile čuva duži vremenski period, pošto to za Carinu iziskuje troškove jer moraju platiti razne dažbine“, rekao je.
“Carina nema obavezu čuvati automobil zauvijek. Ukoliko se vlasnik nije javio sa presudom ili dokazom da je auto njegov, odnosno s bilo kojim pravnim osnovom, i preuzeo ga, on će ići na licitaciju. Carina ne zapljenjuje sama vozilo, sigurno ga je zaplijenila iz nekog razloga, a to može biti i po zahtjevu Interpola“, navodi Simić.
Dodajmo kako je licitacija za navedeni Audi s početka priče “otkazana zbog tehničkih razloga”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!