Prilikom kupnje rabljenog automobila uvijek je najveća bojazan da ćete naletjeti na vraćenu kilometražu vozila. Nažalost, to je već postala uobičajena praksa na tržištu rabljenih automobila.
Iako kupci postaju sve oprezniji kada se radi o prevarama vezanim uz automobile, novo istraživanje platforme za provjeru povijesti automobila, carVertical, pokazalo je da je rizik od kupnje vozila s vraćenom kilometražom još uvijek visok.
Prevare s vraćanjem kilometara ne znače samo visoke troškove održavanja, već i značajno smanjuju cijenu automobila jer kako ćete kasnije prodati taj automobil znajući da nema stvarne kilometre. Prema istraživanju Službe Europskog parlamenta za usluge parlamentarnih istraživanja gubitci povezani s prevarom kilometraže procjenjuju se na 8,77 milijardi eura godišnje.
Prevare s kilometražom najčešće kod njemačkih automobila
Platforma carVertical analizirala je 1,11 milijuna izvješća o povijesti u posljednjih 12 mjeseci na 24 tržišta koja pokrivaju SAD i većinu Europe. Istraživanje je pokazalo da je automobil s najčešće vraćenom kilometražom luksuzna limuzina Audi A8. Od svih automobila Audi A8 provjerenih na platformi, 30,6 posto imalo je lažnu kilometražu, što znači da gotovo svaka treća Audijeva luksuzna limuzina ima lažnu kilometražu.
Čak 6 od 10 automobila s najčešće vraćenom kilometražom bila su skupa njemačka vozila kao što je Audi A7, BMW X5, BMW serije 7 i Volkswagen Touareg. Njihova visoka cijena pretvara ova vozila u savršenu metu za prevarante na tržištu rabljenih automobila.
Među modelima ostalih proizvođača na popisu automobila s najčešće vraćenom kilometražom su i Ford Mustang na 2. mjestu (25,7 posto automobila s vraćenom kilometražom), Ford Fusion na 10. mjestu (22 posto), Volvo XC70 na 14. mjestu (21,1 posto) i Opel Insignia na 19. mjestu (19,5 posto).
I hibridni i električni automobili mogu imati lažnu kilometražu
Tradicionalno, na tržištu je bilo najviše rabljenih automobila s benzinskim i dizelskim motorima, što znači da su i glavne žrtve prevara s kilometražom. Međutim, sve veća potražnja za automobilima koji manje zagađuju okoliš brzo mijenja situaciju.
Prema istraživanju, vrsta motora nije dobar pokazatelj vjerojatnosti za vraćanje kilometraže na vozilu. Iako je za neke modele vozila, kao što su BMW serije 7, vjerojatnije da će kilometraža biti promijenjena na benzinskim i dizelskim motorima nego na hibridima, čini se da to ne vrijedi za druge automobile.
Na primjer, hibridna Volkswagen Jetta ima veći udio automobila s vraćenom kilometražom (27 posto) nego dizelska (24,1 posto) ili benzinska verzija (22,4 posto). Sve veći broj električnih automobila s lažnom kilometražom sugerira da bi kupci trebali biti oprezniji. Iako je ukupni udio električnih vozila (13,4 posto) niži od europskog prosjeka (15,6 posto), razlika je zanemariva.
Osim toga, kupnja električnog automobila s lažnom kilometražom može dovesti do ogromnih računa za servise. Električni automobili s vraćenom kilometražom predstavljaju najveći rizik jer istrošene baterije znače skupe popravke.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!