VIDEO / Vozili smo gradski automobil koji nas je iznenadio na duljem putovanju
Kada je ove godine na domaćem tržištu predstavljen novi Peugeot 208, odmah mu je dodijeljena etiketa „malog gradskog automobila“. Što nije krivo, jer to i jest njegova kategorija, no krivo je misliti da taj mali gradski automobil može čovjeka poslužiti samo u gradu.
Nasljednik legendarne 205-ice i 206-ice, te malo manje legendarne 207-ice, službeno je predstavljen 2012. godine. Model koji smo imali na testu redizajn je vrlo uspješne druge generacije koja je predstavljena 2019. godine i do sada prodana u više od milijun komada.

Ovaj gradski mališan doživio je dizajnerske promjene zbog kojih se svi za njim okreću. Prvi od noviteta koji se odmah primijeti je nova boja, agueda žuta, a zbog koje auto jako plijeni pažnju na cesti. U GT opremi dolazi s crnim detaljima – crnim oblogama, crnim krovom i crnim spojlerom, a ti detalji dodatno naglašavaju njegov atraktivni izgled.

Svjetlosne pandže
Tu je i nova maska koja se meni osobno zbog kombinacije isprepletenih crnih i žutih detalja baš jako sviđa te novi svjetlosni potpis sprijeda gdje su najupečatljivije tri svjetlosne „pandže“, ali i straga gdje također na svjetlima imamo taj detalj triju pandži, a što dakako ima veze s Peugeotovim logom u čijem je fokusu lav.

Unutrašnjost novog Peugeota 208 istaknuta je oštrim linijama kokpita, kao i interesantnim detaljima – šavovima u žutoj boji i imitacijom karbona koja se nalazi na armaturnoj ploči.

Ispred vozača smješten je već sada dobro poznati Peugeotov i-Cockpit kojeg čini 10-inčni ekran s 3D grafikama. Istih je dimenzija i glavni ekran koji se može personalizirati te je poveziv s vašim pametnim telefonima. S obzirom da se većina toga namješta na glavnom ekranu, ispod njega smješteni su i prečaci preko kojih dolazite do pojedinih opcija.

Dulje putovanje
U GT verziji, koja je nama bila na testu, sjedala su sportska te su presvučena alkantarom. Njihova odlika je što dobro drže u zavojima, nisu pretvrda i ne umaraju na dužim putovanjima u što sam se i sama uvjerila. Naime, s ovim automobilom išla sam do Šibenika. Znate onaj osjećaj kad izađete iz automobila pa jedva stojite? S ovim autom nećete imati takvih problema.

Inače sam tip vozača koji svaka dva sata mora stati, odmoriti i protegnuti noge, no kada malo (pre)kasno kreneš na put, onda vrijeme nije na tvojoj strani. Tog je dana ispalo da smo od Zagreba do Šibenika vozili u komadu bez stajanja, što bi inače bilo bolno za moja leđa. No, kada sam izašla iz auta, potpuni šok – niti traga bolovima i ukočenosti.

Kada smo već kod putovanja, iako je riječ o manjem automobilu, zapremnina njegovog prtljažnika iznosi 352 litre, što je nešto iznad prosjeka klase. Dostatno za kofere, vrećice i ostale stvari koje prevozite. Trebate li nešto više prostora, sa spuštenim sjedalima zapremnina se povećava na 1163 litre.

Pomaže mala baterija
Novi Peugeot 208 dolazi kao benzinac, hibrid i u električnoj verziji, a hibridna verzija novitet je koji je došao s ovim redizajnom. Naš testni primjerak bio je mild hibrid s 1,2 benzinskim motorom s tri cilindra i manjom baterijom koja mu omogućava da kreće i održava brzinu na struju. Auto je imao ukupno 100 KS. Rekli bismo - za grad idealno.

No, ugodno iznenađenje bilo je da mu je tih 100 konja bilo dovoljno i da bude ugodan i na autocesti. Bez problema je pretjecao i ubrzavao i puno jače automobile od sebe, a jedina, nazovimo je „mana“ u vožnji autocestom je ta što je zbog svoja tri cilindra, Peugeot 208 nešto bučniji.

Što se potrošnje tiče, ona u gradu pada ispod 5 litara, dok je na bržim dionicama, odnosno autocesti, novi 208 trošio oko 6 litara.

Auto ima dosta sigurnosne opreme – koči sam, ima adaptivni tempomat, čita znakove, upozorava na mrtvi kut, a ima i odličnu kameru koja će vam sjajno poslužiti u gradu, kada primjerice trebate parkirati.

Nije tajna da su ovakvi automobili moja velika radost u gradu i kada ih god imam na testu, obavljam sve ono što mi se ne da obavljati s većim automobilima. Razlog tome je razumljiv – njihova spretnost i okretnost – a upravo je takav bio i 208. Svuda se taj auto mogao zavući i putovanje gradom s njim je bilo pravi užitak unatoč gužvama i gušćem prometu.

Dobra vijest je bila i ta da nije imao dosadni start-stop, pa nije bilo potrebe za stalnim gašenjem te funkcije.

Pristojno je vozio i otvorenom cestom, iako smo, moram priznati, najmanje vremena na testu proveli na takvim stazama. Novi Peugeot 208 starta od 18.212 eura, a cijena testnog modela u markantnoj GT opremi iznosi 30.378 eura.

Za tu cijenu, dobit ćete odličan gradski automobil koji je sada dodatno ušminkan, a koji, kako se pokazalo, može puno više i puno dalje od grada….

Specifikacije:
Peugeot 208 Hybrid 100 e-DCS6 GT
Paket opreme: GT
Dimenzije (dužina/širina/visina u cm): 4.055 / 1.745 / 1.430
Motor: Benzin, 1.2 l, tri cilindra, 1.199 ccm + elektro motor (baterija 48V)
Pogon: Prednji kotači
Snaga: 100 KS
Okretni moment: 205 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,8 sec
Maksimalna brzina: 193 km/h
Mjenjač: Automatski, 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 6,1 litra/100 km
CO2: 105 g/km
Cijena početnog modela: 18.212,00 eura
Cijena testnog modela: 30.378,00 eura.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare