Projekcijom prve od pet sekcija natjecateljskog programa u četvrtak je u Kinu Studentskog centra u Zagrebu otvoreno 17. izdanje Festivala 25FPS, regionalno i međunarodno prepoznatljiva manifestacija za ljubitelje eksperimentalnog, umjetničkog i avangardnog filma.
Festival su otvorili selektori i autori festivalskog programa Mario Kozina, Marina Kožul i Tena Trstenjak.
Prošle i ove godine suočili smo se s događajima i procesima zbog kojih preispitujemo sve ono što uzimamo zdravo za gotovo, a sve se to održava i na naslove u konkurenciji, kao i na način na koji smo ih razvrstali u sekcije, rekao je Mario Kozina.
Tena Trstenjak je najavila da će se u iduća četiri intenzivna dana ispunjena filmovima njih 27 natjecati za nagrade, tri jednakovrijedna Grand Prixa svakog člana Velikog žirija.
To su malteško-australska filmska umjetnica, dokumentaristica Pia Borg, njemačka kustostica Katrin Mundt i novomedijski umjetnik Ivan Marušić Klif, a svaki član tog žirija pripremio je programe koji će publici pobliže predstaviti njihove estetske i tematske preokupacije u području umjetničkog i eksperimentalnog filma.
Filmovi se natječu i za Nagradu kritike, o kojoj odlučuje tročlani žiri – britanski nezavisni autor tekstova o eksperimentalnom i umjetničkom filmu Patrick Gamble, austrijska urednica, spisateljica i kustosica filmskih festivala Michelle Koch te hrvatska kustosica Ana Kovačić.
Dodijelit će se i Nagrada publike, a hrvatski filmovi konkuriraju i za Nagradu Green DCP, koju dodjeljuje Udruga za audiovizualna istraživanja 25 FPS.
Filmovi koji se bave sadašnjim trenutkom i konceptom stvarnosti
Prva sekcija konkurencije održava se pod nazivom “Rekompozicija”, a sastoji se od pet naslova koja kreativan način koriste mogućnosti filmske kompozicije i montaže.
Po riječima Marine Kožul, u toj su sekciji filmovi koji se na kreativan, domišljat, a neki i spektakularan način bave sadašnjim trenutkom i konceptom stvarnosti.
Redateljica Eva Giolo u filmu “U grlu nam cvate cvijeće” iskustvo lockdowna transformira u ritmičku igru i tijela, gesti i prostora, a pritom govori i o negativnim posljedicama kao što su tjeskoba, depresija i nasilje u obitelji.
Film “Opet vlak” veterana austrijske avangarde Petera Tscherkasskog odvodi gledatelje na uzbudljivo, hiperkinetičko putovanje kroz povijest kinematografije, dok autorski dvojac Rita Ferrando i Lily Jue Sheng u meditativnom eseju “Ikebana” propituju biljke kao jezik izričaja i sredstvo pamćenja.
Jelena Blagović kreativnim sastavljanjem vlastitih i arhivskih snimki u svom debitantskom filmu odaje počast umjetničkom radu Gorana Trbuljaka u filmu “Svaki je umjetnik za sebe, svi zajedno nikad”, a Antoine Chapon u svom eseju “Moji krajolici” koristi scenografiju ratne videoigre kako bi ukazao na spregu vojne i zabavne industrije.
Uz radove iz međunarodne konkurencije, festival donosi i presjek aktualnih strujanja na domaćoj eksperimentalnoj sceni u sekciji Refleksi, gdje se prikazuje šest filmova hrvatskih autora i autorica različitih generacija i senzibiliteta.
U popratnom programu održat će se i tradicionalni Expanded Cinema, program performansa proširenog filma donosi tri performansa – prvi će izvesti nizozemski audiovizualni dvojac Lichun Tseng i Robert Kroos i performans za četiri projektora “Ebb and Flow”.
Slijede nastupi Hrvoja Radnića i Branimira Štivića, u sklopu gostovanja festivala Vector Hack , Štivić će izvesti performans “Z A V R Z L A M E 2.0 : I Z D A H”, a Radnić svoju novu audiovizualnu izvedbu “Sfere itd”.
Program Kino 23 donosi rijetko prikazivani igrani film “Oproštaj u zrcalu”, ključne predstavnice njujorške avangardne scene šezdesetih, Storm de Hirsch.
Festival će trajati do nedjelje, 26. rujna, kada će se najboljima dodijeliti nagrade, a 30. rujna predstavlja se i u Art-kinu Croatia u Rijeci.
Ulaz na sve festivalske programe je besplatan, uz obvezno online preuzimanje ulaznica kroz sustav Entrio.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!