Retrospektivna izložba kipara Asima Hebiba u muzeju Mimara

Kultura 04. srp 201908:19 > 08:21
Pixabay

Muzej Mimara otvara u četvrtak retrospektivnu izložbu kipara Asima Hebiba, umjetnika koji je u nizu tematskih ciklusa od šezdesetih godina prošlog stoljeća do danas ostvario značajan i prepoznatljiv opus.

Retrospektiva obuhvaća skulpture iz najranijeg razdoblja stvaralaštva, tematske cikluse iz kasnijih te posljednjeg razdoblja djelovanja rađenih od bračkog kamena, mramora te jedinstvenog materijala kvarcnog kristalnog kamena.

Radio je ponajviše u kamenu i mramoru, preferira kvarcni kamen iz dubrovačkog kraja, ali i u drvetu, gipsu, terakoti i bronci.

Iz Mimare najavljuju da će se posebno istaknuti njegovi suvremeni kiparski ciklusi organskih formi u kvarcom žalu koji su obilježili njegov rad i kojemu je ostao vjeran sve do danas “stvarajući suvremenu kristalnu poeziju u kamenu”.

Kako se ističe u najavi, stvaralaštvo tog dubrovačkog umjetnika prepoznatljivo je po jedinstvenom rukopisu autora koji stvara posve modene skulpture na granici između figurativnog i apstraktnog, pune jačine i životnog naboja, lirskog osjećaja, fino ispoliranih površina potpunog savršenstva kompaktne forme.

Po riječima likovnog kritičara Milana Bešlća, dugu kiparsku liniju Asima Hebiba slijedimo kroz polustoljetno razdoblje, na što treba skrenuti pozornost kako bi se apostrofirala autorova stvaralačka vitalnost.

“U ovoj kiparevoj značajki ne iščitavamo samo taj impresivni vremenski raspon unutar kojega je oblikovao djela već i sam stvaralački proces u njegovim mijenama, dakako, primarno onim kiparskim, u spoznajnoj percepciji medija, učvršćivanja klesarskog umijeća i usavršavanja kiparskog postupka, te, u raznovrsnosti motiva i različitosti materijala”, ustvrdio je u pregovoru kataloga izložbe.

Dodao je kako se i u retrospektivi nastojalo prikazati njegova kiparska obilježja u različitosti motiva i materijala, te precizirati kiparska obilježja u kojima bi razaznali tradicijske premise oblikovanja kao one zasade na kojima Hebib koncipira svoje kiparske forme.

“Time smo, vjerujemo, zornije predočili da je tradicijska matrica stvaralačko ishodište ovoga kiparstva, odnosno, ona pokretačka energija koja je determinirala sam kiparski postupak u njegovoj primarno ontičkoj utemeljenosti poentirajući i likovne vrijednosti djela”, istaknuo je.

Asim Hebib rođen je 1940. u Cernici, a prve smjernice iz kiparstva daje mu profesor likovnog u osnovnoj školi u Dubrovniku, akademski kipar Ivan Mitrović (Pajo). Od 1957. do 1960. školuje se kod talijanskog akademskog kipara Giovannija Colonne u Dubrovniku gdje je stekao klesarsku i kiparsku naobrazbu.

Nakon školovanja, početkom šezdesetih godina počinje samostalno stvarati svoje prve kiparske radove, te nastavlja suradnju s Giovannijem Colonnom na raznim projektima.

Sudjelovao je i na projektu Spomen–groblja u Mostaru arhitekta Bogdana Bogdanovića gdje je u razdoblju od tri godine bio zadužen za izradu jednog dijela monumentalnih simboličkih reljefa.

Atelijer Hebib osnovao je 1963. godine u Dubrovniku u kojemu stvara sve do danas.

Radovi mu se nalaze na javnim površinama i u brojnim privatnim i javnim zbirkama umjetnina, a osim kiparstvom bavi se i dekorativnim klesarstvom i crtežom te piše poeziju.

Njegova retrospektiva bila je od siječnja do ožujka ove godine postavljena u Galeriji Dulčić Masle Pulitika, a u Zagrebu će biti otvorena do 25. kolovoza.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.