Mjuzikl "Bambina" u splitskom HNK 14. veljače

Kultura 23. lis 201915:21 > 15:22
Ilustracija

Hrvatsko narodno kazalište u Splitu priprema nostalgični jukebox mjuzikl "Bambina" čija će se praizvedba održati 14. veljače i koji će publiku, uz glazbu Nene Belana i Đavola, vratiti u Split osamdesetih, najavljeno je u srijedu na konferenciji za novinare u atriju HNK.

Autorica teksta je Ana Tonković Dolenčić, skladatelj Neno Belan, redatelj Krešimir Dolenčić, dramaturg Jasen Boko, a scenografkinja Dinka Jeričević.

“Prije stotinjak godina bio je samo jedan Splićanin, Ivo Tijardović, koji se bavio takozvanim ‘lakim notama’ i ostavio je iza sebe antologijska djela. Stoga ne vidim razloga zašto HNK Split, kao središnje kazalište u Splitu, Dalmaciji, Hrvatskoj pa i šire, ne bi kreativcima grada Splita pružilo priliku da u jednoj drugačijoj glazbeno-scenskoj formi oplemene svoje kreativne napore”, rekao je intendant Srećko Šestan, navodi se u priopćenju iz splitskoga HNK.

Dodao je da je jučer održana audicija za “Bambinu” na koju su bili pozvani studenti i studentice glume i solo-pjevanja kao i diplomirani glumci i solo-pjevači, a između njih 21 bit će izabran par koji će tumačiti glavne uloge – one zaljubljenog para mladog inženjera i maturantice.

“Neno Belan je umjetnik koji je zadužio hrvatsku glazbu fenomenalnim hitovima i pjesmama koje su obilježile osamdesete godine”, istaknuo je Dolenčić, koji je u splitskom kazalištu u proteklih trideset godina, uz ostalo, postavio operu “Hoffmanove priče”, “Spli’ski akvarel” i “San ivanjske noći”.

“Entuzijazam intendanta, glazbenog gurua Belana i cijele kreativne ekipe pobudio je u meni isti osjećaj lijepog i kreativnog okupljanja koji sam osjetio devedesetih kada sam ovdje počinjao raditi – i to oko mjuzikla, forme čija je produkcija vrlo složena”, dodao je Dolenčić.

Autorica teksta Ana Tonković Dolenčić objasnila je da je priča smještena u osamdesete jer je to vrijeme u kolektivnom sjećanju ostalo kao optimistično vrijeme. “Radnja se događa u splitskom škveru gdje se radi tanker imena Bambina za grčkog brodovlasnika. Direktor i njegovi suradnici vođenje projekta povjeravaju mladom, neiskusnom i naivnom inženjeru kako bi njime mogli manipulirati i tako prikriti svoje malverzacije”, rekla je autorica teksta.

Tu su, dodala je, “tri ljubavne priče, klasni i ideološki sukobi, sve što je obilježilo te godine, a nažalost dosta od toga imamo i danas”. No, ističe, ovaj se tekst ne bavi takvim aktivizmom, a mjuzikl ima sretan završetak.

“Bambina isplovljava, svi se problemi razriješe i ono što se u stvarnosti možda ne može dogoditi, dogodit će se u kazalištu. To treba biti jedna prava splitska predstava u kojoj ćemo iz kolektivnog sjećanja izvući neke od neizostavnih likova tadašnje gradske scene. Forma je jukebox musical, nešto kao Mamma Mia gdje se playlista hitova ubacuje u jednu novu priču”, rekla je Tonković Dolenčić.

Neno Belan istaknuo je da je veseo, uzbuđen i počašćen što je dio te ekipe. Otprilike polovica pjesama u mjuziklu su iz osamdesetih, a ostale su kasnije skladbe, rekao je Belan. Glazbu će izvoditi osobno, sa svojim bendom pojačanim članovima kazališnoga orkestra, a pjesme se, dodao je, neće izvoditi u izvornom formatu nego u novom aranžmanu Olje Dešića.

Scenografkinja Dinka Jeričević izrazila je zadovoljstvo što je u godini kad bilježi pedeset godina umjetničkog rada, ponovno u Splitu gdje je ostvarila puno lijepih predstava, od koje mnoge u suradnji s Dolenčićem.

Dramaturg Jasen Boko istaknuo je da je priča nostalgična, ali “nije riječ o političkoj nostalgiji koja je tu nebitna”. “Ovaj ćemo mjuzikl pokušati ispuniti nekim našim lijepim sjećanjima na osamdesete. Pritom, ovo neće biti generacijska predstava. Vjerujem da će privući novu, mladu generaciju koja je odrasla na bitno drugačiji način”, rekao je Boko.

Ravnateljica Drame Jelena Bosančić podsjetila je da je u HNK Split posljednji put mjuzikl izveden baš osamdesetih. “Nadam se da neće proći novih 36 godina da nakon Bambine na našu scenu ponovo postavimo jedan mjuzikl ili da će barem Bambina biti toliki hit da će se na sceni zadržati tri desetljeća”, rekla je Bosančić.

Ravnatelj Opere Jure Bučević nada se da će ova predstava, s glazbom Đavola, privući u kazalište neke nove generacije, ističe se u priopćenju.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.