Uz festivalsku temu "Post-COVID demokracija: Etika borbe i poetika solidarnosti", Subversive Festival od 3. do 23. listopada na nekoliko zagrebačkih lokacija donosi bogati diskurzivni, natjecateljski i popratni filmski program, promocije knjige i izložbe.
Posjetitelje, ali i brojne svjetske intelektualce, umjetnike, filmaše i aktiviste, ove će godine ugostiti Kino Tuškanac, Dokukino KIC, Kulturno informativni centar, Leksikografski Zavod Miroslav Krleža i SKD Prosvjeta) te na online platformi volimdokumentarce.net.
Kako je najavljeno, festivalska tema sažeta u sintagmi Post-COVID demokracije daje ukupnost perspektiva i zahtjeva za radikalnim prekidom s kontinuitetom dominacije i potrage za novim univerzumom u kojem senzualnost, igra, mir i ljepota postaju oblici egzistencije i stoga oblik samog društva.
“Etika borbe i poetika solidarnosti izražava temeljni uvjet stvaranja otpora protiv izrabljivanja životinja, uništavanja prirode, odustajanja od sreće, opresije nad ženama, obmanjivanja djece, despotizma vojske i policije, razdvojenosti od samih sebe i općenito zatiranja sloboda”, dodaje se.
Subversive Film Festival s 30-ak recentnih naslova
Natjecateljski i popratni program od 3. do 10. listopada donosi tridesetak recentnih filmskih naslova koji su obilježili tekuću godinu.
Filmovi iz selekcije Dine Pokrajac i Dragana Rubeše natjecat će se za nagrade Wild Dreamer za najbolji dokumentarni i igrani film, a ocjenjivat će ih tročlani žiri u kojemu će biti Pary El-Qalqili (redateljica i spisateljica), Callisto Mc Nulty (redateljica i spisateljica) i Ivan Ramljak (redatelj i kustos).
Filmski program otvorit će u kinu Tuškanac nagrađivani hrvatski dokumentarac “Tvornice radnicima” Srđana Kovačevića o zlosretnoj sudbini samoupravljanja uz panel u kojem će sudjelovati i protagonisti filma, radnici tvornice ITAS.
U dokumentarnoj konkurenciji ističu se još dvostruki pobjednik Visions du Réel, “Faya Dayi” Jessice Beshir spiritualno putovanje u čijem su središtu rituali khata, najunosnijeg usjeva u Etiopiji i pobjednik Hot Docsa “Ostrov” Svetlane Rodine i Laurenta Stoopa o stanovnicima izgubljenog otoka usred Kaspijskog mora.
Tu su i “Povratak u Reims (Fragmenti)” Jean-Gabriel Périota inspiriran istoimenim romanom Didiera Eribona, a naratorica je slavna glumica Adèle Haenel te, sa svjetske premijere u Cannesu “Futura”, portret Italije kroz oči tinejdžera, koji potpisuje renomirani trio – Pietro Marcello, Francesco Munzi i Alice Rohrwacher.
S festivala iz igrane konkurencije izdvajaju gruzijsko remek-djelo “Što vidimo kada gledamo u nebo?” Aleksandra Koberidžea, dobitnik nagrade FIPRESCI na ovogodišnjem Berlinalu te čeznutljiva ljetna priča i idealan protulijek izolaciji “Tsugua dnevnici” proslavljenog portugalskog autora Miguela Gomesa i njegove partnerice Maureen Fazendeiro, koji je prema kritici dosad najuspješniji filmski izdanak lockdowna.
Festival donosi i pobjednika Locarna, film “Osveta je moja, svi drugi plaćaju gotovinom”, koji se opisuje kao zaigrana posveta i dekonstrukcija azijskih B-akcijskih filmova, u režiji indonezijskog redatelja Edwina.
Tu je i “Kutija uspomena” libanonskog dvojica Joana Hadjithomas i Khalil Joreige, jedan od miljenika publike na ovogodišnjem Berlinalu, koji užas libanonskog građanskog rata prezentira kroz priču o kćerki koja u Montrealu otkriva Pandorinu kutiju punu majčinih bilježnica, fotografija i kaseta iz odrastanja u Beirutu tijekom 1980-ih.
Izdvaja se i pobjednik ovogodišnje sekcije Encounters na Berlinalu, vijetnamska vizualna rapsodija “Okus” Lê Bảoa te “Dragi drugovi!” Andreja Končalovskog, dobitnik Posebne nagrade žirija u Veneciji o masakru pobunjenih radnika u ruskom industrijskom gradiću.
Retrospektiva Fredija M. Murera u popratnom programu
U okviru popratnog filmskog programa prikazat će se retrospektiva švicarskog autorskog militanta Fredija M. Murera čiji “dokumentarno-igrani hibridi pokazuju kako je usprkos naizgled idiličnom miljeu u Švicarskoj itekako moguće stvarati filmske naracije otpora i denuncirati društvo kontrole”.
Švicarski maestro dobitnik je prestižne nagrade za životno djelo Pardo alla carriera koja mu je uručena 2019. na Locarno Film Festivalu, podsjeća se u najavi.
U sklopu programa Film XX koji je posvećen ženskim filmskim narativima predstavlja se legendarnu njemačku vizualnu umjetnicu i sineasticu Ulrike Ottinger, poznatu po uratcima koji isprepliću etnografiju, povijest i fantaziju.
Prikazat će se njezin najnoviji dokumentarni film “Pariški kaligrami” (2020), koji je filmska poema Parizu tijekom 1960-ih i redateljičinim formativnim godinama.
Ovogodišnji Hommage posvećen je Amosu Vogelu (1921-2012), voditelju filmskog kluba Cinema 16 i autoru knjige “Film kao subverzivna umjetnost”, kojemu će povodom 100. obljetnice kustosica Petra Belc prirediti prigodni filmsko-diskurzivni program.
U sklopu projekta Kinematografije otpora u suradnji s MSU Zagreb i kustosicom Leilom Topić prikazuje se najnoviji film multimedijalne umjetnice Nicole Hewitt, ” Žene minorne spekulacije”, koje će zatvoriti filmski dio festivala.
Festival tradicionalno donosi Subversive forum koji će se održat uživo i online uz sudjelovanje svjetskih autorica i autora, te AlterEkonomski forum koji će kroz nekoliko panela tematizirati 30. godišnjicu raspada SFRJ, kao i najavljeno uvođenje eura.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!