Izložba "Dear Diary... Layers of Dreams" Marine Mesar, poznatije pod pseudonimom OKO, otvara se u petak, 27. rujna u zagrebačkoj Galeriji Trotoar, s radovima kojima ta umjetnica istražuje svoje uspomene, identitet te prepletanje imaginarnog i stvarnog svijeta..
Nakon punih sedam godina OKO se predstavlja u Zagrebu samostalnom izložbom čiji naslov, ističe se u najavi, upućuje na osobno putovanje kroz slojeve unutarnjeg svijeta i postavlja temeljni koncept izložbe i njezina procesa rada – stalnu introspekciju.
Kroz metaforu pisanja dnevnika međunarodno afirmirana street art autorica naglašava neprekinuti tijek svog umjetničkog rada, gdje svaka izložba predstavlja novo poglavlje, dodaje se.
Instalacija koncipirana za Galeriju Trotoar seže od fotografije bakine kuhinje postavljene poput zidne tapete do umjetničinih amblematskih, uramljenih dvometarskih crteža životinja odjevenih u ljudsko ruho.
Po riječima autorice izložbe Leonide Kovač, fotografija bakine kuhinje funkcionira kao mise-en-scène proliferirajućih slika i opipljivih predmeta koji ih utjelovljuju, a na tu je fotografiju, kao i na druga mjesta u prostoru ovješeno mnoštvo malih krpenih lutaka identičnog oblika koje je umjetnica vlastoručno izradila.
“One su podsjetnik na neko prošlo vrijeme i na mjesto ishodišta slika koje će godinama poslije artikulirati svojim preciznim crtežima koji, među ostalim, prizivaju u sjećanje i crteže iz osamnaestostoljetnih prirodoslovnih priručnika”, napomenula je u predgovoru.
“Baka, čija je odsutnost posve jasno naglašena fotografijom kuhinje, bila je ta koja je djevojčici izrađivala krpene lutke i naučila je da ih i sama pravi. Nasmiješeno ali sjetno lice tog djeteta gleda danas u takozvanu umjetničku publiku sa slika-objekata izloženih u Galeriji Trotoar onim istim pogledom kojim je sjedeći u osnovnoškolskoj klupi pogledala u objektiv fotoaparata”, dodala je.
Kovač kaže i kako je dinamikom razlike između ručno izrađene krpene lutke i industrijski, serijski proizvedene igračke, odnosno između unikatne, manualno načinjene i beskonačno reproducibilne, tehnološki generirane slike, definirana narativna okosnica instalacije, pri čemu razlika u tehnologiji proizvodnje dječje igračke ovdje označuje i klasnu razliku.
Naime, krajem 20. stoljeća kada nastaje analogna fotografska snimka djevojčice u školskoj klupi, rijetko koje školsko dijete nije imalo neku od serijski proizvedenih igračaka, a Marina je bila jedno od njih.
“Druga su ih imala u izobilju, a djevojčica s fotografije maštala je o njima. Zato će se, kao u stripu ili animiranom filmu, slike tih igračaka pojaviti u ulozi priviđenja koja lebde oko njezinog lika zabilježenog fotografijom snimljenom u djetinjstvu”, ustvrdila je Kovač.
Izložba će biti otvorena do 9. studenoga.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!