U tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34 posto, u hotelima za 48 posto. Uz to dosta se troši i na prijevoz koji čini 19 posto ukupne potrošnje u tom razdoblju,navode iz Mastercarda.
Potrošnja hrvatskih građana na kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala se od 2016. do 2018. za 55 posto, dok je istodobno potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72 posto, a nakita za čak 76 posto, rezultati su redovitog godišnjeg istraživanja Mastercard Love Index.
Nadalje, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34 posto, u hotelima za 48 posto. Uz to dosta se troši i na prijevoz koji čini 19 posto ukupne potrošnje u tom razdoblju,navode iz Mastercarda.
No, hrvatski građani sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Istraživanje je tako pokazalo da se u 2017. i 2018. najveći broj kupnji poklona za Valentinovo obavio tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače.
Usprkos iznimno velikom povećanju od 202 posto u protekle tri godine, online kupnja poklona još je uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Tako se čak 95 posto transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5 posto online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96 posto poklona kupuje u trgovinama, a samo 3 posto online.
Pokloni se, pokazuje Mastercardovo istraživanje, sve češće plaćaju karticama, pa je broj kartičnih plaćanja oko Valentinova u tri uzastopne godine porastao za 45 posto, dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima (38 posto), hotelima (20 posto), prilikom plaćanja prijevoza (159 posto) i kupnje cvijeća (57 posto).
Godišnji Mastercard Love Index kreiran je na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama u razdoblju oko Dana zaljubljenih – od 11. do 14. veljače – u protekle tri godine.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram