Jeste li se ikada zapitali zašto se naranče često prodaju u tim čudnim crvenim mrežastim vrećicama? Pa, riječ je o lukavom triku kojim se koriste proizvođači hrane i supermarketi kako bi zavarali vaša osjetila.
Crvena ili narančasta plastična mrežica oko ploda daje dojam da je narančina kora bogatije narančaste boje, zbog čega izgleda sočno i privlačno potrošačima. Ako je voće nezrelo, obojena mreža također će umanjiti njegovu zelenost i pojačati njegovu boju, čineći ga naizgled zrelijim i ukusnijim.
Slično tome, limun se često stavlja u žute mrežaste vrećice kako bi se poboljšala njihova prirodna boja. Kad bi ih stavili u crvene vrećice, izgledali bi narančasto i manje privlačno, piše ifl science.
Iluzija konfeta
Princip se temelji na iluziji konfeta, vizualnom fenomenu kada je percepcija boja pod snažnim utjecajem okolnog konteksta. U ovoj optičkoj iluziji, lopta neutralne boje smještena je unutar mreže linija različitih boja. Kada su linije određene boje u prvom planu, čini se da se boja lopte stapa s bojom linija.
U novoj studiji, psiholog Karl R. Gegenfurtner sa Sveučilišta Giessen u Njemačkoj detaljno opisuje kako narančasta vrećica u supermarketu koristi iluziju konfeta.
On piše: “Svake subote na lokalnoj tržnici kupujem sok od naranče od svoje omiljene prodavačice voća Helge. Jednog dana nije imala lijepih zrelih naranči, kao što bi se moglo očekivati tijekom njemačkog ljeta. Kasnije, svraćajući u supermarket, činilo mi se da ima puno zrelih naranči, i naravno, kupio sam ih hrpu, upakirane u narančastu mrežu za nošenje.”
“Kod kuće, kad sam izvadio naranče iz mreže, dogodilo se čudo: svaka naranča, prelijepo obojena unutar mreže, pretvorila se u nevjerojatnu nijansu zelene!” nastavlja Gegenfurtner.
“Zaključujemo da sama asimilacija boja daje snažan učinak na izgled boje, pretvarajući zelenkastu narančastu u prekrasno narančastu. Malo je reći da su to odavno shvatili i prodavači voća. Gledajući uokolo u tipičnim supermarketima, lako je vidjeti da je voće i povrće (npr. limun, luk, tikvice ili čak krumpir) obično pakirano u mreže koje su boje savršenih primjeraka”, zaključio je.
Rad objašnjava da se iluzija konfeta temelji na principu da je naš mozak programiran za obradu perifernog vida i percepciju boja.
U biti, naš mozak ima za cilj pružiti nam glatko, besprijekorno iskustvo koje se može razumjeti što učinkovitije. Isto tako, naš vizualni sustav je ožičen da opaža ujednačenost i glatke prijelaze. Kada se crvena mreža stavi preko naranče, naš mozak spaja susjedne boje kako bi pojednostavio ono što vidimo.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!