Typeqast je nizozemska tvrtka za razvoj softvera. Trenutno zapošljava šezdesetak ljudi u svojim uredima u Splitu i Zagrebu, ima tendenciju rasta, a nove će zaposlenike, kažu, privući najboljim uvjetima rada u cijeloj zemlji.
Nizozemska softverska tvrtka Typeqast ima klijente po cijelom svijetu, a programe koje im prodaje izrađuje u svojim uredima u Splitu i Zagrebu. Nazivi njihovih projekata kao što su Quick Parking, Servicehouse, BBT tours, LaPlace ili Adeezy možda vam ne govore puno, ali te aplikacije koriste stotine tisuća ljudi i pomažu im u raznim situacijama, od parkiranja, preko organiziranja turističkih putovanja, do plaćanja računa.
Hrvatski ogranak tvrtke vodi direktor Marko Barić. Završio je Fakultet elektrotehnike, brodogradnje i strojarstva (FESB) u Splitu, a nekoliko je godina živio i radio u Londonu jer kod kuće nije mogao naći posao koji bi ga zadovoljio i kojim bi mogao prehraniti obitelj, piše tportal.hr.
I tako je 2017. otvoren ured na trećem katu splitskog poslovnog tornja West Gate. Počelo je sa šačicom zanesenjaka, da bi nakon samo godinu i pol izrasli u respektabilnu tvrtku sa šezdesetak zaposlenika. Štoviše, prije osam mjeseci otvoren je i ured u Zagrebu, u kojem novi poslovi čekaju desetke razvojnih inženjera. Takav uspjeh mnoge je iznenadio.
Typeqast je zamišljen kao mjesto na koje ljudi vole dolaziti i u njemu stvarati. Za početak, tu su vrhunski radni uvjeti – dobra i sigurna plaća, komotni radni uvjeti u prostranom uredu, besplatno parkiranje…
‘Ovo nije firma u kojoj menadžment određuje, a zaposlenici izvršavaju zadatke kao pčele radilice’, pojašnjava Barić.
Važan je i feedback, da svaki zaposlenik smije reći što mu se sviđa na poslu, a što mu smeta, pa svaki od njih svaka dva tjedna ima po pola sata da u razgovoru jedan na jedan kaže sve što ga muči.
@scrumolina working her magic ? #typeqast #agile #workshop pic.twitter.com/3PRJKRzC5b
— Typeqast (@typeqast) March 27, 2018
‘Želimo izbjeći da netko napusti firmu jer mu se nešto u njoj nije svidjelo, a da mi nismo znali za to’, kaže Barić.
Posla ima, tvrtka se širi, pa će ga biti i više, no postoje i ograničenja. U Splitu je danas teško pronaći slobodnog stručnog radnika.
‘Većina iskusnih freelancera radi za strance’, objašnjava Barić situaciju na tržištu radne snage. ‘Ako znaju raditi, tako će si najlakše osigurati budućnost. Na njihovom mjestu i ja bih napravio isto.’
Stoga nije neobično to da u tvrtki zapošljavaju radnu snagu s manje iskustva. Njihovi djelatnici u prosjeku su mlađi od 30 godina. Imaju čak i jednog Indijca koji u splitskoj firmi radi kao programer.
‘Želimo zaposliti ukupno 150 ljudi i postati jedna od tri najveće razvojne agencije u Hrvatskoj. Želimo biti jako ime na IT sceni’, objašnjava svoje planove Barić.
Zlatna pravila u Typeqastu
Svi koji rade u ovoj nizozemskoj tvrtki moraju poštivati “sedam zlatnih pravila”.
Tako, između ostalog, nitko nije imun na kritike i nitko nikada neće biti kažnjen ili loše tretiran zato što je iznosio svoj stav.
Imaju nultu toleranciju na zlostavljanje, ne tolerira se verbalno ili fizičko zlostavljanje, ponižavanje i zastrašivanje kolega, ogovaranje i rad iza leđa.
Svatko svakome treba biti na raspolaganju, savjetom ili prenošenjem znanja. Od svih se može zatražiti pomoć i svatko mora ponuditi pomoć drugima. Svima je posao njegovati radnu kulturu i održavati prijateljske odnose s kolegama, prenosi tportal dio pravila ponašanja u Typeqastu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.