Nekad smo lažne vijesti najčešće čuli i vidjeli - kao prvotravanjske šale. Danas su lažne vijesti svakodnevne, i šire se brže nego ikad, a svako četvrto dijete bilo je izloženo govoru mržnje na internetu.
Podaci istraživanja UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije kažu – samo 8 posto ispitanika, i to mlađih i obrazovanijih, imalo je priliku naučiti kritički procijeniti medijske sadržaje (grafika). To se mora promijeniti.
“Medijska pismenost mora biti projekt cjeloživotnog obrazovanja”, rekao je HRT-u zamjenik predsjednika Agencije za elektroničke medije Robert Tomljenović.
“Svjesni smo da se danas u samo 10 minuta proizvede više informacija nego nekad u više desetljeća i te su informacije lako dostupne”, kaže ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek.
U novim kurikulima naučit će više nego dosad i o medijskoj pismenosti i kulturi, poručuje ministrica obrazovanja.
“Znati zaštititi kako sebe tako i druge u okruženju, to je i dio kurikula u školama, ali mora biti i u školskim kurikulima, u izvanškolskim aktivnostima”, ističe ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.