Zabrana WeChata mogla bi utjecati na konkurentnost američkih kompanija

Tehnologija 26. kol 202014:31 > 14:35
REUTERS/Florence Lo/Illustration/File Photo

Američke kompanije s podružnicama u Šangaju smatraju da bi američka zabrana kineske aplikacije za razmjenu poruka WeChat mogla loše utjecati na njihovu konkurentnost i prihode, pokazalo je u srijedu objavljeno istraživanje američke komore.

Od 142 ispitanih tvrtki, njih 88 posto očekuje negativan utjecaj na poslovanje u slučaju gubitka WeChata kao komunikacijskog alata, stoji u istraživanju koje je ovog tjedna provela američka trgovinska komora AmCham u Šangaju.

VEZANE VIJESTI

Američki predsjednik Donald Trump u kolovozu je potpisao izvršnu uredbu o zabrani američkih transakcija putem WeChata od sredine rujna, pozivajući se zaštitu nacionalne sigurnosti. Njegova administracija tek treba detaljno opisati vrste transakcija na koje ta zabrana utječe.

Aplikacija WeChat u vlasništvu je najveće kineske kompanije za društvene medije i videoigre Tencent Holdings.

U SAD-u je ta aplikacija preuzeta relativno niskih 19 milijuna puta, pokazali su podaci američke kompanije Sensor Tower, no u Kini je to sveprisutna platforma za usluge kao što su videoigrice i plaćanja. No, koristi se i za komunikaciju pojedinaca i kompanija izvan Kine.

AmCham Šangaj priopćio je da je više od trećine ispitanika u istraživanju reklo da bi zabrana WeChata mogla dovesti do gubitka njihovih prihoda na globalnoj razini, pri čemu je gotovo pet posto ocijenilo da bi taj gubitak mogao biti veći od pet posto.

No, više od 70 posto ispitanika odgovorilo je da će utjecaj na prihode biti mali ili nikakav ako se ograniče transakcije unutar SAD-a, priopćio je AmCham.

Istraživanje je pokazalo i da je 88 posto ispitanih kompanija koristi WeChat prvenstveno kao alat za komunikaciju sa zaposlenicima, dok ga 78 posto koristi i za marketing. Više od 36 posto održava partnerske odnose s matičnom kompanijom Tencentom, pokazalo je istraživanje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.