Francuski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja odbio je u srijedu zahtjev internetskih oglašivača da se suspendira Appleova nova funkcija koja korisnicima omogućuje blokadu oglasa u aplikacijama.
Regulator je donio odluku nakon preliminarne istrage koju je pokrenuo nakon žalbe udruga oglašivača IAB France, UDECAM, MMAF i SRI.
Oni su tvrdili da Apple stvaranjem uvjeta za blokadu zloupotrebljava dominantan položaj na tržištu jer programeri moraju pristati na Appleove uvjete da bi njihove aplikacije bile uvrštene u App Store i time postale dostupne vlasnicima iPhonea.
Američki tehnološki div našao se i na meti kritika Facebooka i startupova, čiji se poslovni modeli oslanjaju na mogućnost praćenja oglašavanja, ističe Reuters.
Francuski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja CNIL odbacio je njihove prigovore, procijenivši da bi Appleova funkcija mogla biti od koristi građanima u sve složenijem okruženju internetskog oglašavanja.
Funkcija je predstavljena jasno i nepristrano, naglasila je čelnica regulatora Isabelle de Silva, napomenuvši i da su pri donošenju odluke blisko surađivali s regulatorom za zaštitu privatnosti.
“Kompanije imaju slobodu postavljati svoja pravila, a ta fleksibilnost vrijedi i za dominantne igrače i za platforme koje definiraju strukturu”, konstatirala je de Silva.
“Moraju ipak dobro paziti kako to čine. Jako pazimo da tim pravilima ne suzbijaju konkurenciju i da ne nameću nepoštene uvjete”, upozorila je čelnica francuskog regulatora.
Dodala je i da istražuje favorizira li Apple svoje proizvode i usluge, napomenuvši da bi odluka trebala biti donesena najranije početkom iduće godine.
Odluka francuskog regulatora prva je te vrste u Europi, napominje Reuters, i mogla bi imati odjeka u cijelom svijetu.
Facebookovi su direktori početkom godine investitorima rekli da bi mogućnost blokiranja oglasa koju Apple nudi korisnicima mogla početi štetiti prihodima tvrtke u prvom tromjesečju.
Izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg ustvrdio je da Apple raspolaže “svim mogućim poticajima da koristi dominantnu platformsku poziciju da ometa rad naših i aplikacija drugih tvrtki”.
Francuzi su prošle godine dvije trećine vremena na mreži provodili upravo surfajući na pametnim telefonima, navodi Reuters podatke francuske istraživačke tvrtke Mediametrie.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!