Google je nedavno objavio reklamu kojom je htio izraziti podršku američkim predstavnicima na Olimpijadi, ali nije očekivao toliko kritika.
Kaže se kako je svaki PR – dobar PR, no nakon brojnih kritika njihove reklame snimljene za Olimpijadu, u Googleu vjerojatno ipak ne misle tako.
Reklama je izazvala brojne negativne reakcije pa ako potrošite minutu života kako biste je pogledali, bit će vam jasno i zašto.
Reklama opisuje oca koji govori o ljubavi svoje kćeri prema atletici i trčanju.
Djevojčica je, baš poput oca koji je također bio atletičar, predana sportu i treniranju, a kako bi bila što uspješnija, u režimu treninga pomaže joj Googleova umjetna inteligencija te je Gemini savjetuje kako što učinkovitije trenirati.
Ona je ujedno i velika obožavateljica američke trkačice Sydney McLaughlin-Levrone, koja nastupa na ovogodišnjim Olimpijskim igrama.
Djevojčica joj, kako objašnjava otac u reklami, želi pokazati koliko joj se divi te mora pronaći prave riječi kojima želi izraziti svoju podršku.
I tu dolazi do problematičnog dijela u reklami.
Naime, ne postoji ništa prirodnije niti ljepše od toga da djevojčica osobi koju obožava i kojoj se divi napiše poruku podrške iz srca, odnosno da iskreno izrazi svoje osjećaje prema njoj.
No ova reklama govori nam drukčije. Umjesto da djetetu da papir i olovku, otac je tu dozu iskrenosti i divljenja potražio od umjetne inteligencije te se za pomoć obratio Geminiju.
Odmah nakon emitiranja zaredale su kritike reklame te mnogi naglašavaju kako je ovo samo još jedan dokaz koliko velike tehnološke kompanije nisu povezane za stvarnim svijetom i stvarnim ljudima, prenosi Zimo.
Zašto bi netko pokušao zamijeniti dječju kreativnost i iskrenost s riječima koje je napisalo računalo?, komentirali su na CNN-u reklamu, a s njima se slažu brojni ljudi na društvenim mrežama.
Nakon brojnih kritika oglasili su se i iz Googlea.
Glasnogovornik je u objavi za medije rekao kako u toj kompaniji vjeruju da AI može biti odličan alat za poboljšanje ljudske kreativnosti, no da je ne može zamijeniti.
Poanta reklame bila je pokazati mogućnosti Geminija kao alata koji može postaviti nekakav rani nacrt ili početnu točku za osobe koje traže ideje za pisanje sadržaja.
Takav dojam, ipak, većina ljudi nije dobila.
Googleova reklama u kojoj otac koristi AI kako bi njegova kćer sastavila poruku omiljenoj atletičarki, umjesto da je potakne da sama napiše što zaista želi reći svojoj junakinji, uzima dio moje duše svaki put kada je pogledam, slikovito je to opisao Will Leitch, pisac i osnivač sportskog bloga Deadspin.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!