Automobili bez vozača tehnološki su trend koji je obilježio početak ove godine. Gotovo svi proizvođači automobila rade na konceptu samovozećeg vozila, a mnogi od njih već su predstavili svoj koncept model koji može na cestu bez čovjeka koji drži upravljač.
Nekoliko američkih država izdalo je i dozvole da takva vozila mogu legalno na ceste u svrhu njihovog razvoja.
U Mercedes Benzu se tako hvale kako su opet izmislili automobil. Osim što njihov koncept model ‘F 015 Luxury in Motion’ ne treba vozača, on je i visokotehnološko vozilo koje je opremljeno naprednim senzorima za upravljanje pokretima i vidom.
Audi je već poslao svoj samovozeći model A7 na 900 kilometara dug put, a i Google se pohvalio svojim konceptom kojeg će nastaviti razvijati u suradnji s automobilskim gigantima. Cilj je iskoristiti njihovo iskustvo u proizvodnji hardvera, dok će njima ponuditi svoja softverska rješenja.
Svi ovi modeli bit će električni tako da su automobili na struju preteča automobila bez vozača.
Oni više nisu rijetkost pa su tako sve brojniji i na hrvatskim cestama gdje se voze i prvi modeli Tesle – najnaprednijeg električnog automobila na svijetu, kao i Concept One – jedan od najbržih električnih automobila na svijetu koji je ujedno i hrvatski proizvod.
Dobra je vijest da trend pokušava pratiti i država pa je tako lani prvi put sufinancirala kupnju ekoloških vozila s čak 16 milijuna kuna. Uz pomoć države je tako kupljeno 440 vozila- 379 hibridnih, 53 električna te 8 hibridna električna.
Sličan natječaj za potpore očekuje se i ove godine, a dobra je vijest da polako raste i broj punionica bez kojih su električni automobili praktično beskorisni.
Sve ovo samo je uvod, uvjeravaju nas automobilski giganti, koji prve automobile bez vozača na ceste žele poslati već do kraja desetljeća.
Koliko su daleko došli s koncept modelima koje pripremaju pogledajte u prilogu Antonija Zavade.