Na temelju podataka o broju korisnika i mjesečnim prihodima analitičari su izračunali koliko bi mogla iznositi mjesečna pretplata na Facebook.
Nitko od korisnika Facebooka ne mora se bojati kako će ova društvena mreža u budućnosti biti dostupna jedino pretplatnicima, no o mogućnosti verzije ‘Fejsa’ na kojoj neće biti oglasa, no za koju će biti potrebno platiti mjesečnu pretplatu govori se sve više nakon što je otkriveno kako su korisnički podaci desetaka milijuna ljudi završili u rukama analitičara Cambridge Analytice.
Čak i Mark Zuckerberg prilikom nedavnog svjedočenja pred članovima Kongresa nije isključio mogućnost pretplatničke verzije te je rekao kako je to ideja o kojoj bi mogli razmisliti.
Najvažnije pitanje koje se nameće vezano uz pretplatu na Facebook jest – cijena, odnosno koliko bi Zuckerberg mogao mjesečno naplaćivati korištenje ove mreže te koliko novaca vrijede korisnički podaci i svi ti oglasi koji se prikazuju na web i mobilnim verzijama Facebooka.
Iako je na ovo pitanje trenutno teško odgovoriti, novinari su, na temelju mjesečnih prihoda ove kompanije u Sjevernoj Americi i broja korisnika, zaključili kako Facebook na ovom tržištu mjesečno zaradi sedam dolara po korisniku.
No, na Tech Cruncheu smatraju kako mjesečna pretplata ne bi iznosila sedam dolara, već bi ona trebala biti puno veća jer smatraju kako upravo korisnicima koji mogu platiti mjesečnu pretplatu za Facebook najveći dio oglašivača želi plasirati oglase.
Iako je tu cifru teško odrediti, analitičari vjeruju kako bi se ona mogla kretati između 11 i 14 dolara mjesečno te je pitanje koliko bi korisnika zaista moglo/htjelo godišnje platiti skoro 170 dolara za surfanje Facebookom bez oglasa, a kako ova mreža ionako prati korisnike koji niti nemaju profil na njih, čini se kako niti to ne bi bila garancija za potpunu privatnost, piše Zimo.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.