Nazire li se kraj frustracijama s čekanjem na crvenom?

Znanost 16. stu 201816:21 > 16:26
Unsplash

Jaguar Land Rover razvija tehnologiju koja će, povezujući se s prometnom infrastrukturom poput semafora, vozačima savjetovati brzinu kretanja kako bi uvijek uhvatili zeleno svjetlo.

Tehnologija koju trenutačno razvijaju trebala bi ‘radikalno’ smanjiti prometne gužve i čekanje na semaforima te ima potencijal revolucionarizirati gradsku vožnju, skratiti vrijeme koje provodimo u vozilima te smanjiti stres i zagađenje, piše Zimo.

Sustav koji razvijaju nazvan je GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory) i baziran je na V2X tehnologiji, odnosno načinu na koji vozila komuniciraju s infrastrukturom poput semafora. Takva komunikacija s prometnom infrastrukturom omogućuje automobilima s GLOSA sustavom da točno znaju kada će se upaliti crveno ili zeleno svjetlo te će prema tome savjetovati vozača kojom brzinom treba voziti.

Na temelju tih informacija vozači će povećavati i smanjivati brzinu kako bi uvijek uhvatili zeleno svjetlo, a ovu tehnologiju Jaguar trenutno testira na modelu Jaguar F-Pace. Naravno, da bi se mogli iskoristiti sve njezine mogućnosti, osim sustava u samim automobilima potrebno je imati i prometnu infrastrukturu koja će omogućiti njezino korištenje, odnosno povezivanje automobila sa semaforima. Ako se druga vozila u prometu ne mogu povezati sa semaforima i nemaju informacije o brzinama kojima se treba kretati da bi prošli bez čekanja na crvenom, lako se može upasti u prometnu gužvu i zaglaviti u prometu, bez obzira na tehnologiju koja se koristi.

Osim GLOSA sustava, Jaguar trenutačno razvija još jednu korisnu tehnologiju koja bi vozačima trebala olakšati pronalaženje slobodnog parkirnog mjesta te sustav upozorenja ako se vozilu približava hitna pomoć ili vatrogasci koje treba propustiti.

Tehnologija koja bi omogućila manje prometne gužve i izbjegavanje čekanja na crvenom svjetlu na semaforu te koja će pomagati u pronalaženju slobodnih parkirnih mjesta zvuči kao san za veliki broj vozača koji gube brojne sate svakog mjeseca čekajući u kolonama automobila ili u traženju mjesta za parking. Ipak, trebat će proći još vremena dok većina vozila, kao i prometna infrastruktura dobiju podršku za takve tehnologije i dok se počne primjenjivati u većem broju gradova.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram